اخبار

تولید پراید زودتر از مهلت متوقف می شود، بی میل به مذاکره و تمدید

معاون بازاریابی و فروش سایپا از عدم تمایل به مذاکره برای تمدید تولید پراید خبر داد و گفت: خط تولید این محصول قبل از مهلت مقرر ، جمع می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا تقی‌زاده با بیان اینکه  طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو استانداردهای اجباری تولید خودرو از ابتدای دی‌ماه سال آینده از ۵۵ به ۸۳ استاندارد ارتقا می‌یابد، افزود: براساس اظهارات مسئولان سازمان استاندارد چند مدل خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ برای پاس کردن استانداردها نیاز به تغییر پلت‌فرم دارند در غیر این صورت تولید آنها باید متوقف شود.

وی ادامه داد: در این زمینه سایپا تصمیم گرفته با سیاست‌های جدید دولت وفق دهد. بنابراین تصمیمی برای مذاکره برای تمدید مهلت از رده خارج کردن پراید نداریم و تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی‌ماه ۹۷ متوقف خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته تقاضای قابل‌توجهی در بازار برای پراید وجود دارد ضمن آنکه برخی اقشار برای امرار معاش و کسب درآمد از این خودرو استفاده می‌کنند همچنین بخشی از جامعه نیز قدرت اقتصادی خرید خودرویی گران‌تر از پراید را ندارند و با وجود تمام این واقعیت‌ها، به سیاست تعیین شده از سوی وزارت صنعت احترام می‌گذاریم.

تقی‌زاده با بیان اینکه دیگر خودروهای تولیدی سایپا تمام استانداردهای جدید را پاس کرده و تولید آنها طبق برنامه ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: به‌عنوان مثال خودروی ساینا اخیرا استاندارد حفظ جان عابر پیاده در تصادفات را پاس کرده است.

وی گفت: تصمیم برای توقف تولید پراید قبل از به اتمام رسیدن مهلت مقرر، در حالی است که در تجربه‌های پیشین مانند اجباری شدن استاندارد کیسه هوا و استاندارد آلایندگی یورو ۴ خودروسازان به‌دلیل مشکلاتی چون تحریم درخواست تمدید مهلت برای اجرایی شدن استانداردهای جدید را داشتند و مهلت‌های تعیین شده چندین بار تمدید شد.

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵
|
تعداد بازدید : ۷۷۶
کد خبر : ۹۸۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید