اخبار

اعضای کابینه دوازدهم را بیشتر بشناسید

برای شناختن بهتر اعضای کابینه دوازدهم که چندی است به مجلس معرفی شده‌اند، سلسله گزارش‌های خبرآنلاین را دنبال کنید.

به گزارش خبرآنلاین، شناخت بیشتر مردان کابینه دوازدهم، این روزها دغدغه بسیاری از نمایندگانی است که باید به آنها رای دهند و فعالان سیاسی و مخاطبان رسانه ای هم مانند این نمایندگان، قصد دارند شناخت بیشتری از این افراد بیابند تا در مسیر انتخاب مردان دولت دوازدهم، بهترین ها موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شوند.

در قسمت اول سلسله گزارش های ما درباره برنامه‌ها و سوابق مردانی از کابینه دوازدهم تعدادی از وزرای پیشنهادی معرفی شدند و در گزارشی که پیش رو دارید نیز زوایای تخصص و زندگی تعداد دیگری از این چهره ها، بیان می شود.

رحمانی فضلی وزیری که از مجلس آمد
عبدالرضا رحمانی فضلی برای بار دوم به مجلس معرفی شده تا شانس خود را برای گرفتن رای اعتماد، آزمون کند. نام عبدالرضا رحمانی فضلی در حالی در لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی گری وزارت کشور قرار گرفته است که مدیریت او در طول 4 سال گذشته با انتقادهای زیادی همراه بوده است.
او ۵۸ ساله است و دکترای جغرافیای انسانی دارد. نمایندگی مجلس چهارم، رئیس دیوان محاسبات مجلس هشتم و نهم، معاونت صداو سیما و معاونت شورای عالی امنیت ملی از سوابق کاری رحمانی فضلی است. اکنون بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب مجلس از یکدیگر می پرسند وزارت کشور باز هم به یک اصولگرا می‌رسد؟

وزیر اصفهانی و راه دراز خودکفایی در غذا

محمود حجتی، وزیر نجف آبادی که تاکنون چند دوره وزارت را تجربه کرده، برای بار دوم در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی برای وزارت جهادکشاورزی معرفی شده است. او برای بار دوم در حال پیمودن راه طولانی خودکفایی در مسیر تولید خوراک ایرانیان است تا هموطنان هم طعم نانی که حجتی بر سفره ایرانی‌ها می‌گذارد را بچشند. حجتی در رشته مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل کرده است، پیش از وزارت مدیر اجرایی سد کرخه بوده است. در صورت کسب رای اعتماد حجتی و حضورش در راس این وزارتخانه در چهار سال آینده، شمار سال‎های حضور وی در این وزارتخانه با عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی برابری خواهد کرد.

قاضی پرسابقه و لولای سه قوه
وزارت دادگستری را در عرف سیاسی به عنوان لولای اتصال سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه می شناسند. روند طولانی و مشارکتی انتخاب وزیر دادگستری، حضور در این صندلی را برای حقوقدانان، از سایر سمت های قضایی سخت تر کرده است.
در دولت دوازدهم برای حضور در وزارت دادگستری، سید علیرضا آوایی متولد 1335/02/30 در شهرستان دزفول پیشنهاد شده است. او از سال ۱۳۵۷ به استخدام دادگستری درآمد و از شاخص‌ترین قضات ایران (پایه ۱۱) در دستگاه قضایی بوده‌است.
برای شناخت بیشتر سوابق او که این روزها به عنوان وزیری با ۳۸ سال سابقه قضایی معرفی شده، روی این عبارت کلیک کنید.

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۱۱
|
تعداد بازدید : ۸۸۱
کد خبر : ۹۷۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید