اخبار

تأثیر تهدیدات ترامپ بر بازارهای سهام و ارز

تهدیدات شدیداللحن رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی از یک سو و افزایش قیمت جهانی طلا از سوی دیگر شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی هشدار داده است که در صورت ادامه تهدید آمریکا با خشم و آتشی بی‌سابقه روبه‌رو خواهد شد و کره شمالی نیز تهدید کرده است که حمله موشکی به جزیره گوام و تأسیسات نظامی آمریکا در این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد، این تحولات موجب شد تا سرمایه گذاران از بازار سهام دور شوند و این مسئله موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است.

ارزش ین ژاپن، قیمت طلا، فرانک سوییس با افزایش نسبی روبه‌رو شده است. در پی کاهش شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا و بازارهای آسیا، شاخص سهام اروپا نیز امروز چهارشنبه با کاهش همراه شده است. شاخص اس‌اندپی 500 نیز با افت 0.4درصدی مواجه شده است.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی در لندن تأکید کرد: اظهارات ترامپ درباره کره شمالی موجب نگرانی و ترس شده است، سرمایه گذاران نگران آن هستند که منظور اصلی ترامپ از اینکه گفته است کره شمالی با آتش و خشم روبه‌رو می‌شود، واقعاً چه خواهد بود.

این گزارش افزود: شاخص سهام استاکس 600 اروپا نیز با کاهش 0.8درصدی روبه‌رو شده است. شاخص کک در بورس فرانسه نیز بیش از 1.2 درصد کاهش داشته و شاخص دکس آلمان نیز با افت 1.1درصدی روبه‌رو شده است.

شاخص نیکی 225 توکیو نیز بیش از 1.3 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از اول ژوئن رسیده است. شاخص سهام کاسپی در بازار سئول نیز با افت 1.1درصدی همراه شده و به پایین‌ترین سطح در 7 هفته اخیر رسیده است.

ارزش وون پول ملی کره جنوبی نیز در برابر دلار آمریکا بیش از 0.9 درصد کاهش داشته و به پایین‌ترین سطح از 13 جولای رسیده است.

شاخص سهام ام‌اس‌سی‌آی آسیا نیز 0.5 درصد ارزش خود را از دست داده است، این در حالی است که ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا با افزایش 0.5درصدی روبه‌رو شده و هر دلار در برابر 109 ین مبادله شده است، این بالاترین ارزش ین در برابر دلار در 8 هفته اخیر به شمار می‌رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با افت 0.1درصدی روبه‌رو شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با افزایش 0.6درصدی همراه شده و از مرز 1268 دلار گذشته است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز برای سومین روز متوالی با کاهش 5سنتی روبه‌رو شده و به 52.18 دلار رسیده است.

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۵۶
|
تعداد بازدید : ۷۵۱
کد خبر : ۹۵۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید