اخبار

سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی شد، کامیاب به امور بین الملل رفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بانک مرکزی، «ولی اله سیف» در متن حکم عراقچی آورده است: «امید است با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق باشید.»
سید احمد عراقچی، دانش آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است.
عراقچی که حدود 40 سال سن دارد، دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیات مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.
وی پیش از این عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز معاون اجرایی آن سازمان بود.
پیش از این غلامعلی کامیاب مسئولیت معاونت ارزی بانک مرکزی را در دولت یازدهم بر عهده داشت که حکم جدید سیف به سمت معاون بین الملل این بانک منصوب شد.
غلامعلی کامیاب از 18 شهریور ماه ۱۳۹۲ تاکنون مسئولیت معاون ارزی بانک مرکزی را برعهده داشت و توانست نوسان های ارزی ناشی از تحریم ها که از دولت دهم بر جای مانده بود، کنترل کند و آرامش را به بازار ارز بازگرداند.
وی دانش آموخته کارشناسی حسابداری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد رشته ام.بی.ای (M.B.A) از کشور آمریکاست؛ از پیشینه کاری وی در بانک مرکزی می توان به تصدی مدیرکل سیاست ها و نظارت ارز، مدیرکل نظارت و تعهدات ارزی و نیز مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی اشاره کرد.
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲
|
تعداد بازدید : ۹۷۹
کد خبر : ۹۳۵

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید