اخبار

نرخ طلای جهانی ثابت ماند

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که دلار از انتظارات برای تحکیم سیاست پولی آمریکا مورد حمایت قرار گرفت، نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو هفته گذشته ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۸.۶۹ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۵۴ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود و نخستین کاهش هفتگی در چهار هفته گذشته را ثبت کرد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۰۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۶۴.۳۰ دلار ایستاد.

به گفته ریچارد شو، یک مدیر سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری "هوآن گولد" چین، طلا از آمار اشتغال قوی آمریکا تحت فشار قرار گرفته است و ابهام ژئوپلیتیکی چندانی در جهان و همچنین رویداد فوق‌العاده‌ای وجود ندارد. به همین دلیل ریسک‌گریزی کاهش پیدا کرده و طلا مجال چندانی برای افزایش نیافته است.

طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین در شرایط ابهام سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با دنبال کردن وال استریت صعود کردند در حالی که دلار رشد ملایمی داشت اما عمده رشدی که پس از انتشار آمار اشتغال ژوئیه یافته بود، حفظ کرد. دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای دارندگان سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کند در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر به افزایش بازده اوراق  قرضه منتهی شده و به تقاضا برای طلا که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶.۲۳ دلار ایستاد. این فلز روز جمعه به ۱۶.۱۷ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۶۰.۲۰ دلار رسید. این فلز هفته گذشته بیش از ۳.۲ درصد رشد قیمت داشت. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۸۷۶.۶۰ دلار معامله شد.

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۴۶
|
تعداد بازدید : ۹۱۷
کد خبر : ۹۱۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید