اخبار

نیکی هیلی:کره شمالی بداندمابدنبال بازی نیستیم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل با یادآوری اینکه تصویب تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی نشانگر جدیت جامعه بین المللی است؛گفت: وقت آن است که پیونگ یانگ بداند ما دیگر دنبال بازی نیستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل،'نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل، تحریم امروز شورای امنیت را نشانه جدیت جامعه بین المللی در مواجهه با برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی دانست.
هیلی در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز افزود: وقت آن است که کره شمالی بداند ما دیگر بدنبال بازی نیستیم.
وی با یادآوری اینکه تحریم های جدید صادرات عمده پیونگ یانگ از جمله زغال سنگ، آهن و غذاهای دریایی را شامل می شود، افزود: با تحریم های جدید یک سوم صادرات کره شمالی را هدف گرفتیم.
هیلی تاکید کرد: تا زمانی که پیونگ یانگ را متوقف کنیم به فشار ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه با اکثریت آرا قطعنامه جدیدی برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی تصویب کرد.
این تحریم ها با تلاش آمریکا و بر علیه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی وضع شده است. 
از سال 2006 که کره شمالی اولین آزمایش اتمی خود را انجام داد این هفتمین باری است که سازمان ملل تحریم هایی علیه این کشور وضع می کند. 
بر اساس این قطعنامه، صادرات غذاهای دریایی و مواد معدنی از کره شمالی که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار باشد، ممنوع شده است.
این قطعنامه صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و سرب و غذاهای دریایی از این کشور را محدود می کند. همچنین کشورهایی که از کارگران کره شمالی استفاده می کنند، نمی توانند شمار این کارگران را افزایش دهند. 
همچنین هرگونه سرمایه گذاری مشترک با کره شمالی و افزایش سرمایه در طرح های سرمایه گذاری فعلی ممنوع شده است.
علاوه بر این، 9 فرد و چهار نهاد از جمله یک بانک کره شمالی تحریم شده اند. دارایی های این افراد و نهادها مسدود شده و سفر این اشخاص به خارج از این کشور ممنوع شده است.
کره شمالی به تازگی دو آزمایش موشک های بالستیک انجام داده که در پی آن گمانه ها در توانایی این کشور در هدف قرار دادن خاک آمریکا افزایش یافته است.

۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ۲۳:۰۶
|
تعداد بازدید : ۸۳۸
کد خبر : ۹۰۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید