اخبار

کره‌شمالی:درهای ما به روی آمریکایی‌ها باز است

بین الملل > آسیا - ایرنا نوشت: پیونگ یانگ اعلام کرد که برخلاف تلاش های آمریکا برای ایجاد تنش در روابط دوجانبه و منوعیت سفر اتباع این کشور به کره شمالی، درهای این کشور به روی مسافران و گردشگران آمریکایی باز است.

به گزارش ایرنا، آمریکا دو روز پیش سفر اتباع این کشور را به کره شمالی از اول ماه سپتامبر ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خود خواست تا قبل از این تاریخ این کشور را ترک کنند.

کره شمالی در واکنش به تصمیم جدید دولت ترامپ، اعلام کرد که مسافران و گردشگرانی که با نیات مطلوب و مثبت وارد کشور می شوند، مورد استقبال هم قرار می گیرند.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری این کشور روز شنبه منتشر کرده آورده است که درهای کره شمالی علاوه بر اتباع آمریکایی، به روی مردم همه کشورها باز است.
این بیانیه می افزاید که فرقی نمی کند دولت ترامپ چه تصمیم و سیاستی را در پیش گرفته است، مهم این است که ما به دنبال روابط مردمی هستیم.

در این بیانیه آمده است که از سفر گردشگران و شهروندان آمریکایی به کره شمالی استقبال می شود تا آنها با چشمان خود و با اراده خویش همه چیز را از نزدیک مشاهده کرده و واقعیات را دریابند.

بیانیه می افزاید: آنها از نزدیک خواهند دید که تهدیدی وجود ندارد، زیرا این کشور دارای یک نظام قوی و با ثبات است.

کره شمالی تصریح کرده است که فقط تعداد کمی از شهروندان آمریکا به دلیل اقدامات خصمانه تنبیه شده اند و همه دولت های دنیا در مقابل کسانی که چنین کنند رفتاری مشابه خواهند داشت و هیچ کشوری اجازه نمی دهد خارجی ها حق حاکمیت آن را به خطر بیاندازند.

وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرده است که سیاست آمریکا نشان می دهد که این کشور پیونگ یانگ را یک دشمن می داند.
این کشور همچنین از آمریکا خواسته است تا دست از سیاست خصمانه خود برداشته و بیش از این به تنش ها در روابط دو کشور دامن نزند.

انتظار می رود سیاست ممنوعیت سفر گردشگران و شهروندان آمریکایی به کره شمالی از ماه آینده میلادی به اجرا گذاشته شود.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده بود که قانون جدید ممنوعیت سفر اتباع این کشور به کره شمالی شامل خبرنگاران و گروه های امدادی نمی شود.

آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که به دلیل خطر «بازداشت طولانی مدت» در کره شمالی شهروندانش را از سفر به آن کشور منع می کند.

کره شمالی تنها کشوری است که آمریکا سفر اتباع خود به آنجا را منع می کند.
این تصمیم پس از مرگ «اتو وارمبیر» دانشجویی آمریکایی گرفته شد که 17 ماه در زندانی در کره شمالی بسر برد و پس از آنکه به کما رفت در بازگشت به کشورش درگذشت.

مقامات امنیتی کره شمالی وی را به اتهام خصمانه علیه این کشور و همچنین تلاش برای سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتلی در پیونگ یانگ بازداشت کرده بودند.

آژانس های توریستی اعلام کرده اند که هر سال 5 هزار توریست و گردشگر از کشورهای غربی به کره شمالی سفر می کنند که سهم شهروندان آمریکایی از این میزان 20 درصد است.

۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
|
تعداد بازدید : ۸۵۹
کد خبر : ۸۸۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید