اخبار

مذاکره مقامات ایران، قطر و ترکیه در مورد مسیرتجاری مشترک

مقامات ایران، ترکیه و قطر در حاشیه مراسم تحلیف «حسن روحانی» در تهران، پیرامون ایجاد مسیر تجاری مشترک رایزنی می کنند.

به گزارش مهر، «نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه از رایزنی مقامات تهران، آنکارا و دوحه برای ایجاد مسیر تجاری مشترک خبر داد. وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد: ما و مقامات دوحه به فکر یک مسیر تجاری جایگزین بودیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین مسیر، از طریق ایران خواهد بود.

بر این اساس مقامات سه کشور در حاشیه مراسم تحلیف ریاست جمهوری «حسن روحانی» که روز شنبه در تهران برگزار خواهد شد، در این خصوص بحث و رایزنی می کنند.

اوایل ماه ژوئن سه کشور عرب همسایه قطر به همراه مصر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم و مناسباتش با ایران، اقدام به تحریم زمینی، هوایی و دریایی قطر کردند.

وزیر اقتصاد ترکیه از تمایل کشورش برای تامین تمامی اجناس مورد نیاز قطر خبر داد. به گفته وی مناسبات تجاری دو کشور طی ماه های ژوئن و جولای افزایش چشمگیری یافته است از این رو دو طرف مایل به حفظ و افزایش این میزان هستند.

گفتنی است میزان صادرات ترکیه به قطر که در ماه می ۲۰۱۷ میلادی ۳۶.۲ میلیون دلار بوده، در ماه ژوئن امسال به ۵۲.۴ میلیون دلار رسیده است. همچنین میزان واردات ترکیه از قطر از ۱۹.۶ میلیون دلار در ماه می به ۲۳.۷ میلیون دلار در ماه ژوئن افزایش یافته است

۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۵۹
|
تعداد بازدید : ۷۹۶
کد خبر : ۸۷۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید