اخبار

سقوط ویرانگر ارزش سهام یک شرکت دارویی

آزمایش ناموفق دو داروی سرطان موجب سقوط ویرانگر سهام شرکت دارویی آسترازنکا شد و ۱۴ میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت کاست.
آزمایش ناموفق دو داروی سرطان موجب سقوط ویرانگر سهام شرکت دارویی آسترازنکا شد و ۱۴ میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت کاست.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپاتنیک، دو داروی قابل تزریق ارتقا دهنده سیستم ایمنی بدن شرکت دارویی آسترازنکا، که بسیاری از بیماران در انتظار نتایج آزمایش آنها بودند، در استفاده آزمایشی برای بیمارانی که مبتلا به سرطان ریه پیشرفته بودند شکست خوردند و در نتیجه ارزش سهام این شرکت به شکل ویران‌کننده‌ای سقوط کرد.

این آزمایش که با نام MYSTIC شناخته می‌شد یکی از بزرگترین آزمایشات کلینیکی صنعت داروسازی در سال ۲۰۱۷ بود و وقتی که این آزمایش شکست خورد اخبار آن ارزش سهام آسترازنکا را پایین آورد و ۱۴ میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت از بین رفت.

طبق گفته متخصصان مالی این بزرگترین سقوطی است که تا به حال یک شرکت در یک روز متحمل شده است. آن‌ها امیدوار بودند اثبات کنند مطالعاتشان با ارزش بوده است و این دارو را به خط فروش داروهای جدید اضافه کنند.

آسترازنکا در سال ۲۰۱۴ پیشنهادی  ۹۱ میلیارد دلاری از  سوی Pfizer برای تملک شرکت دریافت کرد، حالا که پروژه MYSTIC شکست خورده است تحلیل‌گران  به این‌که این شرکت دوباره مورد توجه خریداران قرار بگیرد با تردید می‌نگردند و منابعی آگاه در بخش مالی اعتقاد دارند احتمال بازگشت Pfizer به پیشنهاد خود، بسیار کم است.

علی‌رغم شکست این آزمایش، آینده آسترازنکا آن‌قدرها هم بد نیست و آنها قراردادهای همکاری رابا غول‌های صنعت داروسازی نظیر «مرک‌شارپ اند دام‌» به‌دست آورده‌اند برنامه هر دو شرکت مطالعه بر روی ترکیب‌های داروهای سرطان با استفاده از داروی «لینپارزا» است. این دارو در حال حاضر برای مقابله با سرطان تخمدان تایید شده است اما می‌تواند در ترکیب با داروهای ارتقای سیستم ایمنی، استفاده‌های گسترده‌تری پیدا کند.

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۳۱
|
تعداد بازدید : ۱,۲۸۶
کد خبر : ۸۴۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید