اخبار

قطر از سه کشور عربی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

قطر از سه کشور عربی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد
مدیر دفتر سازمان تجارت جهانی قطر گفت: از عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی به دلیل تحریم های اقتصادی علیه قطر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده‌ایم.
مدیر دفتر سازمان تجارت جهانی قطر گفت: از عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی به دلیل تحریم های اقتصادی علیه قطر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، «علی الوالد الثانی»، مدیر دفتر سازمان تجارت جهانی قطر گفت: شکایت گسترده ای را علیه عربستان سعودی، بحرین و امارت متحده عربی به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، به سازمان تجارت جهانی تنظیم کرده ایم.  

قطر با تعیین فرصت ۶۰ روزه از سوی این ۳ کشور در راستای حل و فصل اختلافات تجاری خود برآمده و در اولین اقدام خود، به طرح دعوی از عربستان سعودی، بحرین و امارت متحده عربی در سازمان تجارت جهانی کرده است.

این کشور همچنین به دنبال اقدامات احتمالی تلافی جویانه در پی تحریم های اقتصادی است.  

«الثانی» گفت: زمانی کافی برای شنیدن توضیحات قانونی در مورد چگونگی این اقدامات، مطابق با تعهدات این سه کشور اختصاص داده ایم.

وی تصریح کرد: همیشه برای گفتگو و مذاکره مشتاق هستیم و این بخشی از راهبرد ما برای صحبت با طرف مقابل و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در راستای این اقدامات، قانونی بودن آنها و پیدا کردن راه حل برای حل و فصل این اختلافات است.  

بر همین اساس، عربستان سعودی، بحرین و امارت متحده عربی از پنجم ژوئن سال جاری میلادی، با متهم کردن قطر به حمایت از گروه های تروریسیتی، روابط تجاری خود با دوحه را قطع کرده اند.

این در حالی است که پیش از این کشورهای تحریم کننده به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده بودند که این اقدامات، در راستای حفظ امنیت ملی آنها است.

بر همین اساس، در متن شکایت قطر آمده که عربستان سعودی، بحرین و امارت متحده عربی تلاش های زورگویانه ای در جهت انزوای اقتصادی قطر و نیز بازداشتن این کشور از حقوق خود در تجارت کالا، تجارت در حوزه خدمات و مالکیت حقوقی انجام داده اند.

بر پایه این گزارش، شکایتنامه قطر در ۶ صفحه تنظیم شده و تاکنون هیچ یک از این سه کشور عربی، واکنشی از خود نشان نداده اند و انتظار می رود در هفته جاری میلادی، این مساله در دستور کار سازمان تجارت جهانی قرار گیرد.

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۲۰
|
تعداد بازدید : ۹۸۴
کد خبر : ۸۳۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید