اخبار

وزیری که توانست تورم را مهار کند

حمید دیهیم با بیان اینکه طیب نیا وزیری دانشمند است که توانست تورم را مهار کند برای ادامه حضور وی در وزارت اقتصاد ابراز امیدواری کرد. این اقتصاد دان پیشکسوت اظهار کرد: طیب نیا وزیری دانشمند است که توانست تورم لجام گسیخته را مهار کند و در شاخص های کلان ثبات ایجاد کند.

به گزارش تابناک او همچنین میگوید: از جمله اقدامات مؤثر طیب نیا این است که در سالهای گذشته توانست از بخش هایی که مالیات نمی دهند، مالیات أخذ کند. این کار شجاعت می خواست و معتقدم اگر وی همچنان وزیر اقتصاد بماند قادر خواهد بود از سایر بخش های شبه دولتی هم که به طرق مختلف مالیات نمی دهند، مالیات اخذ کند. 

او ادامه داد: فراموش نکنیم که وی وقتی زمام امور را به دست گرفت که درآمد مالیاتی دولت بسیار ناچیز بود و از اساس بسیاری به پرداخت مالیات باور نداشتند با این حال او توانست در شرایط کاهش قیمت نفت درآمد مالیاتی دولت را افزایش دهد.

به گفته دیهیم وزیر اقتصاد در چهار سال گذشته توانسته است برنامه های وزارت خانه متبوع خود را با دقّت و به درستی انجام دهد.

این اقتصاد دان پیشکسوت همچنین با بیان اینکه طیب نیا را انسانی شریف و پاکدست و اقتصاد دانی دقیق می داند تصریح کرد: به نظر من پیدا کردن بهتر از طیب نیا برای وزارت اقتصاد کار بسیار دشواری است و بهتر است دولت برای دوره بعد نیز از حضور وی در وزارت اقتصاد بهره ببرد.

۳ مرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۱۷
|
تعداد بازدید : ۸۴۵
کد خبر : ۷۴۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید