اخبار

آلمان خواهان تحریم یک شرکت روسی شد

آلمان از اتحادیه اروپا می خواهد چهار شهروند و شرکت روسی را به دلیل تحویل توربین های «زیمنس» به شبه جزیره کریمه، به فهرست تحریم های این اتحادیه اضافه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام دیپلماتیک در بروکسل گفت که آلمان می خواهد مقام های وزارت انرژی روسیه و شرکتی که این توربین ها را به کریمه منتقل کرده است، به فهرست تحریم ها اضافه شوند. 
یک مقام دیگر نیز گفت : کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در این باره بحث و گفت وگو خواهند کرد.
طبق گزارش ها، چهار توربین ساخت شرکت زیمنس در کریمه مشاهده شده است. زیمنس گفته که این توربین ها به جنوب روسیه تحویل داده شده بود و به طور غیرقانونی به کریمه منتقل شده است. 
زیمنس همچنین هفته گذشته اعلام کرد تحویل چنین تجهیزاتی را به شرکت و افراد وابسته به دولت روسیه متوقف کرده است.
'الکساندر نوواک' وزیر انرژی روسیه این مساله را کم اهمیت جلوه داده است. وی گفت: تولیدات زیمنس را می توان از شرکت های دیگر هم تامین کرد. در زمینه تولید برق نیز باید بگویم که تولید تجهیزات لازم در این زمینه را یاد گرفته ایم.
'اولریکه دمر' سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه گفت که توربین ها برخلاف ضوابط و مفاد قرارداد تحویل کریمه شده است. وی افزود : این مساله درحالی اتفاق افتاد که مقامات روسی تضمین داده بودند که چنین مساله ای پیش نخواهد آمد.
اتحادیه اروپا ارتباط تجاری و بازرگانی با کریمه را که در سال 2014 به روسیه ضمیمه شد، ممنوع کرده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم هایی علیه افراد و شرکت های روسی وضع کرده و همکاری با روسیه را در بخش های انرژی، تسلیحات و مالی محدود کرده است.
به نوشته رویترز، این تحریم ها به دلیل نقش روسیه در بحران اوکراین وضع شده است. پس از آنکه کریمه به روسیه ملحق شد، مسکو از گروه های معترض در شرق اوکراین نیز حمایت کرد.
بیش از 10 هزار نفر در بحران اوکراین کشته شده اند و هنوز اوضاع در شرق این کشور ناآرام است.
فهرست تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه 150 فرد و 37 نهاد را در برمی گیرد. دارایی های این شرکت ها و افراد مسدود شده و سفر آنها به اتحادیه اروپا ممنوع شده است.
یک مقام اتحادیه اروپا گفت: این فهرست به طور مرتب بازنگری می شود و هر بار که زمینه فراهم بوده، نهادهایی به آن اضافه شده اند.

۳ مرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۱۶
|
تعداد بازدید : ۸۵۷
کد خبر : ۷۴۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید