اخبار

بازگشت آلستوم فرانسه به ایران با سهم ۶۰ درصدی ، زیمنس آخر هفته در تهران

در رویدادی مثبت، توافقنامه تاسیس شرکت مشترک در پروژه های ریلی بین ایدرو، آلستوم فرانسه و ایریکو با سهم ۶۰ درصدی شریک فرانسوی امضا شد. نمایندگان شرکت زیمنس نیز آخر هفته در ایران خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  شب گذشته توافقنامه تاسیس شرکت مشترک برای پروژه های ریلی بین ایدرو، شرکت آلستوم فرانسه و ایریکو (شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان) با سهم سرمایه گذاری 20، 60 و 20 درصدی امضا شد و قرار است در کارخانجات ایریکو واقع در ابهر، عملی شود.

در این رابطه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت گفت: قرار است هزار دستگاه واگن مورد نیاز مترو با مشارکت آلستوم فرانسه و آخرین فناوری های روز جهان ساخته شود و با توجه به سهم 60 درصدی آلستوم ،خواستار صادرات واگن علاوه بر تامین نیاز داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع ریلی جزو اولویت های دولت قرار گرفته ، به سهم ناچیز حمل و نقل ریلی با وجود تاکیدات بسیار اشاره و اعلام کرد: با آغاز پروژه های مترو در 7 کلانشهر که یکی از نیازمندی های اولیه آنها واگن است که مدیریت پروژه ساخت 2 هزار واگن مترو به ایدرو واگذار شده و با افزایش توانمندسازی داخلی از طریق مشارکت های بین المللی به دنبال اجرای این پروژه هستیم.

نعمت زاده از ورود آخر هفته نمایندگان شرکت آلمانی زیمنس برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری به ایران خبر داد

منصور معظمی مدیرعامل ایدرو نیز گفت: طبق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی، مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت دو هزار دستگاه واگن مترو به تصویب رسید که ایدرو به عنوان مجری طرح برگزیده شد ه و قرار است با امضای این قرارداد همکاری سه جانبه، مشکل واگن های متروی شهری و حومه حل شود.

وی افزود: 8 تا 10 هزار واگن نیاز است، اما یکی از مشکلات فعلی ، نبود توان ساخت داخلی با استفاده از منابع مالی و دستیابی به آخرین فناوری های روز است. در این میان پس از برجام شرکت های مختلف خارجی اعلام آمادگی کردند.

معظمی از انعقاد قرارداد دیگری با حمایت وزارت صنعت در بخش واگن های مورد نیاز راه آهن خبر داد و گفت:به این ترتیب می توانیم حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه مشکل تامین واگن را در کشور حل کنیم.

۲ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴
|
تعداد بازدید : ۷۵۶
کد خبر : ۷۲۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید