اخبار

واکنش چین به تحریم 18فرد وشرکت ایرانی

پس از آنکه آمریکا 18 فرد و شرکت ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی تهران و سایر فعالیت های غیرهسته ای تحریم کرد، چین خواستار مسئولیت پذیری و اعتماد متقابل همه طرف ها برای پایبندی به توافق هسته ای با ایران شد.

به گزارشتابناک به نقل از شینهوا،«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: همه طرف ها باید در حفظ و اجرای توافق هسته ای با ایران مسئولیت پذیر باشند.

لو کانگ افزود: چین با هر گونه فعالیتی در زمینه اشاعه هسته ای مخالف است.
این مقام چینی ادامه داد: همکاری های بین المللی موثر بر اساس اعتماد متقابل همه طرف ها محقق می شود.

لو کانگ توافق هسته ای ایران را «یک دستاورد مهم چندجانبه» و «پارادایمی» برای حل بحران های بین المللی از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک عنوان کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد:از دو سال پیش که این توافق حاصل شده، ایران به جدیت تدابیر لازم را اجرا کرده و همکاری های تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلفی؛ تقویت کرده است. این روند ناشی از اراده جامعه بین المللی بوده و همه طرف ها موظف به حفظ و اجرای آن هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ایم پکن با آنچه موسوم به «حوزه قضایی گسترده» است، مخالف است.
حوزه قضایی گسترده به معنای اختیارات دادگاه های محلی برای صدور حکم علیه متهمان خارجی است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران به دلیل برنامه موشکی و آنچه دامن زدن به تنش های منطقه ای خوانده است، اعمال کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 18نهاد و فرد ایرانی را به دلیل حمایت از آنچه 'عوامل نامشروع ایرانی یا فعالیت جنایتکارانه فراملی' خوانده شده، هدف تحریم ها قرار داده است.

آمریکا اعلام کرد که تحریم شدگان با ساخت پهپاد و تجهیزات نظامی، تولید و نگهداری از قایق ها و فراهم کردن اجزای الکترونیکی، از نیروهای نظامی ایران حمایت کرده اند.
این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا یک روز قبل از اعمال این تحریم ها با ارسال گزارشی پایبندی تهران به برجام را تایید کرده بود.

۲۸ تیر ۱۳۹۶ ۲۳:۳۶
|
تعداد بازدید : ۸۷۰
کد خبر : ۶۷۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید