اخبار

واکنش مادورو به تهدیدهای آمریکا

'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به تهدیدهای جدید آمریکا و انتقادهای دو مقام اروپایی، از استقلال کشور و دولتش دفاع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تله سور، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز تهدید کرد، اگر دولت مادورو مجلس موسسان مد نظر خود را به دنبال انتخابات 30م ژوییه (8م مرداد) تشکیل دهد، واشنگتن اقدامات قوی و فوری اقتصادی علیه دولت کاراکاس انجام خواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز تهدیدهای ترامپ را تکرار کرد. ترامپ در بیانیه خود از دولت ونزوئلا خواست تا طرح تشکیل مجلس موسسان را کنار بگذارد.
'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید نیز از دولت کاراکاس خواست تا طرح تشکیل این مجلس را کنار بگذارد و انتخاباتی آزاد برگزار کند.

مادورو در پاسخ به انتقادهای اسپانیا و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تصریح کرد: ونزوئلا کشوری آزاد و مستقل است و مستعمره اروپا نیست.
مادورو افزود: بگذارید اروپایی ها آنچه می خواهند بگویند. ما اهمیتی برای حرفهای آنها قائل نیستیم. ما برای این سرزمین، منزلت و استقلال ونزوئلا اهمیت قائل هستیم.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ترامپ در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت 'مردم ونزوئلا دیروز بار دیگر آشکارا اعلام کردند که در راستای دمکراسی، آزادی و حاکمیت قانون می ایستند. اگر رئیس جمهوری ونزوئلا در راستای برگزاری انتخابات 30م ژوییه با هدف تغییرات قانون اساسی گام بردارد، آمریکا اقدامات فوری و قوی اقتصادی علیه ونزوئلا انجام خواهد داد.
منظور ترامپ همه پرسی نمادینی است که مخالفان دولت کاراکاس پریروز (یکشنبه) برای اعمال فشار بیشتر به مادورو با هدف برگزار نشدن انتخابات 30م ژوییه توسط وی، بر پا کردند و می گویند حدود 7.2 میلیون ونزوئلایی در این همه پرسی شرکت کرده اند.

مادورو بر این مساله تاکید دارد که رهبران مخالفان در ونزوئلا آلت دست آمریکا و به دنبال خراب کردن اوضاع اقتصادی و سرنگونی دولت وی از طریق اقدامات خشونت آمیز هستند.
مقامات ارشد کاخ سفید ماه گذشته میلادی به رویترز گفتند که دولت ترامپ در حال بررسی اعمال تحریم های بخش انرژی علیه ونزوئلا است.

روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی تصریح کرد که مخالفان دولت ونزوئلا دیروز دوشنبه، خواستار اعتصابی 24 ساعته در این کشور با هدف اعمال فشار بر مادورو در کنار گذاشتن طرح بازنویسی قانون اساسی این کشور شدند.
'فردی گوارا' یکی از رهبران مخالف دولت مادورو گفت: ما خواستار اعتصاب 24 ساعته در کل کشور در روز پنج شنبه هستیم تا فشارها علیه دولت مادورو افزایش یابد.

۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
|
تعداد بازدید : ۹۱۹
کد خبر : ۶۴۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید