اخبار

ترامپ:زمان سفرپوتین به آمریکانرسیده است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: می خواهم همتای روس را به کاخ سفید دعوت کنم، اما اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.

به گزارش ایرنا،به نقل از رسانه روسی اسپوتنیک امروز ترامپ در پاسخ به پرسش یک خبرنگار با موضوع امکان درخواست وی از پوتین برای سفر به آمریکا، تاکید کرد که «اکنون زمان مناسبی برای دعوت ازرئیس جمهوری روسیه نیست.»
رسانه روسی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ در باره اینکه آیا رئیس جمهوری روسیه را به کاخ سفید دعوت می کنید؟ گفت: در زمان مناسب فکر می کنم. اکنون زمان مناسبی نیست. اما جواب من، بله است.
دور جدید تهدیدهای ضدروسی مورد حمایت کنگره و کاخ سفید با موضوع افزایش تحریم ها از جمعه گذشته و پس از نخستین دیدار سران روسیه و آمریکا در هامبورگ آلمان آغاز شده است.
در همین چارچوب، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قول داده طرح های تحریمی شدیدتری علیه روسیه تصویب شود. 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر چهارشنبه تصریح کرد: ما خواهان این هستیم که طرح تحریمی علیه روسیه رو به جلو حرکت کند. 
سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز با درخواست از مجلس نمایندگان برای اقدام فوری ضدروسی تاکید کرد: تاخیر در پیشبرد این طرح (تحریم) کمک به روسیه است. 
امروز نیز روسیه هشدار داد که اگر از سوی آمریکا املاک توقیفی دیپلماتیک این کشور آزاد نشود، مسکو اقدامات متقابل انجام می دهد. 
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ازجمله اقدام های مورد بررسی کاهش شمار دیپلمات ها و توقیف املاک این کشور شامل خانه ویلایی آمریکا در منطقه سربریانی بورنزدیک مسکو و انبار این سفارت در خیابان داروژنی پایتخت روسیه است. 
بنا به اعلام این وزارت خانه، مسکو نمی تواند برای حل اختلافات دیپلماتیک با آمریکا تا ابد صبر کند و اگر پیشرفتی در حل مسائل حاصل نشود، طرف روسی مجبور به انجام اقدام های متقابل خواهد بود و بارها نیز در این مورد هشدار داده ایم. 
دی ماه سال گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به نشانه واکنش در برابر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به شکست هیلاری کلینتون نامزد مورد حمایت کاخ سفید منجر شد، در یک اقدام ناگهانی 35 دیپلمات روس را اخراج و دو ملک دیپلماتیک روسیه را در واشنگتن و نیویورک نیز توقیف کرد که مسکو اقدام متقابل انجام نداد و دولت ترامپ هم حاضر به حل آن نشده است. 

۲۳ تیر ۱۳۹۶ ۲۲:۲۸
|
تعداد بازدید : ۹۲۸
کد خبر : ۵۹۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید