اخبار

روحانی روز تحلیف احتمالا" اسامی وزرا را می دهد، ۳ زن در کابینه جدید

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام زمان احتمالی ارائه فهرست وزرا به مجلس توسط رییس جمهور در روز برگزاری مراسم تحلیف، از حضور ۳ عضو زن در این کابینه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از قول حسینعلی امیری اعلام کرد: تا آغاز به کار دولت جدید چند مراسم داریم، یکی تنفیذ حکم رئیس جمهوری که توسط مقام معظم رهبری انجام خواهد شد و برگزار کننده این مراسم دفتر رهبری است.

وی افزود: مراسم دوم تحلیف رییس جمهور است که طبق قانون اساسی در مجلس و با حضور رئیس قوه قضاییه انجام خواهد شد که هماهنگی های لازم را در این زمینه با مجلس انجام داده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: مجلس روز 14 مرداد را جهت تحلیف اعلام کرده، پس از آن رئیس جمهور بر اساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید اعضای کابینه را معرفی تا مجلس ظرف 15 روز صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند.

امیری با بیان اینکه رییس جمهور تاکید دارد دولت دوازدهم زودتر شکل بگیرد گفت: برای روحانی زمان بسیار مهم است و در سال 92 هم در روز تحلیف وزرا را به مجلس معرفی کردند.در این دوره هم وی تلاش دارد در روز برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس بدهد تا مجلس هر چه زودتر نسبت به بررسی وزرای پیشنهادی اقدام و دولت جدید در اسرع وقت شکل بگیرد.

وی درباره حضور زنان در کابینه جدید نیز گفت: این یک مطالبه عمومی است و رئیس جمهور به توانمندی بانوان باور دارد و معتقد است نیمی از جامعه، بانوان هستند، بنابراین سه عضو کابینه از بانوان هستند که به عنوان معاون رییس جمهور در دولت یازدهم حضور دارند.طبیعتا از توانمندی بانوان در سطوح مختلف مدیریتی در دولت دوازدهم استفاده می شود.

۲۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۸
|
تعداد بازدید : ۹۶۰
کد خبر : ۵۷۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید