اخبار

دیدار روسای جمهوری کره‌جنوبی و روسیه

رئیس جمهوری روسیه با همتای کره جنوبی‌اش در جریان حضور در نشست گروه ۲۰ در آلمان به بررسی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی و ضرورت آرامش برای از میان برداشتن تنش در شبه جزیره کره به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی پس از گفت و گو با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان گفت: برنامه موشکی کره شمالی یک تهدید برای شبه جزیره کره و تمام منطقه محسوب می‌شود.

پوتین نیز بر اهمیت در نظر گرفتن یک رویکرد مناسب حین بررسی مساله کره شمالی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی یک مشکل بسیار مهم است. اما ما باید به دقت به این مساله رسیدگی کنیم و در قبال آن آرامش داشته باشیم تا راه حل مناسبی برایش در نظر بگیریم.

رئیس جمهوری کره جنوبی نیز این مساله را تاکید کرد که روسیه می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره ایفا کند و از وی دعوت کرد تا برای بررسی‌ بیشتر وضعیت و دستیابی به یک راه حل مشترک در قبال این مشکل مشترک به کره جنوبی برود.

ولادیمیر پوتین نیز از وی دعوت کرده تا برای شرکت در نشست اقتصادی شرق در ولادیووستوک به روسیه سفر کند.

مون جائه-این که در مه سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی انتخاب شد، به دنبال گفت‌وگو با کره شمالی است تا اقدامات تحریک آمیز این کشور را کمتر کند اما با وجود این موضع نرم و انعطاف پذیر، رهبران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه منتشر شد، قول دادند تا به صورت کلی و با همکاری یکدیگر به اعمال فشارها و تقویت همکاری و ائتلاف نظامی خود در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی بپردازند.

۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸
|
تعداد بازدید : ۷۸۱
کد خبر : ۵۰۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید