اخبار

آلمان خواستار مذاکرات جدی برای حل بحران قطر

وزیر امور خارجه آلمان که امروز (دوشنبه) تور سفر به چندین کشوری عربی را آغاز می‌کند، خواستار "مذاکرات جدی" برای پایان یافتن بحران قطر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ زیگمار گابریل،‌ وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای گفت: چندین هفته است که کشورهای برادر و همسایه در شبه جزیره عربی در بحرانی افتاده‌اند که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. نگرانیم که این بی‌اعتمادی و عدم وحدت طرفین درگیر و نیز کل این شبه جزیره را ضعیف کند.  

زیگمار گابریل که قرار است به عربستان، امارات و قطر سفر کند، خواستار "مذاکرات جدی میان طرفین" برای حل این بحران شد و افزود، گرچه برلین در این درگیری از هیچ طرفی طرفداری نمی‌کند اما این مساله بر آنها و منافع آنها اثر می‌گذارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان تاکید کرد: این مساله درباره مبارزه با داعش و نیز ایجاد ثبات منطقه‌ای که درگیر بحران‌ها، تنش‌ها و جنگ است، صدق می‌کند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن روابط خودشان را با قطر قطع کردند که بدترین بحران دیپلماتیک در این منطقه را طی چندین دهه گذشته رقم زد. آنها دوحه را به حمایت از افراطگرایی و نزدیکی بیش از حد به ایران متهم می‌کنند؛ اتهامی که قطر قویا تکذیب می‌کند.

۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۷
|
تعداد بازدید : ۹۳۳
کد خبر : ۴۹۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید