اخبار

شاخص در بلندای قله ۱.۵ میلیون واحدی

در جریان معاملات یکشنبه بیستم و چهارم امرداد ماه شاخص کل با افزایش ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۶۲۵ واحد افزایش، رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۷ هزار و ۱۷۲ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۸ هزار و ۹۹۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۱۱۵ هزار و ۶۵۷ معامله به ارزش ۷ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۸ هزار و ۷۸۹ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۰ هزار و ۳۶۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۲ هزار و ۹۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۵۶ هزار و ۳۰۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۴۰۹ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۵۲ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۳۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۳۲ واحد و شرکت توسعه فلزات و معادن با ۹۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۵۵۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۲۱۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان خوزستان با ۱۶۶ واحد، بانک ملت با ۹۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان با ۹۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۰۰
اقتصادنما |
تعداد بازدید : ۴۵۱
کد خبر : ۳,۷۱۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید