اخبار

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۱۰۴ هزار تن رسید

به نقل از واشنگتن پست، آمریکا اکنون تبدیل به اصلی ترین کانون شیوع ویروس کرونا در جهان شده است.

جدیدترین آمار مربوط به مبتلایان به کروناویروس در آمریکا حاکی از آن است که تعداد موارد تایید شده ابتلای به این ویروس در این کشور به بیش از ۱۰۴ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، آمریکا اکنون تبدیل به اصلی ترین کانون شیوع ویروس کرونا در جهان شده است.

روند افزایشی ابتلای به این ویروس در آمریکا در حالی ادامه یافته که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور لایحه مربوط به در نظر گرفتن یک بسته محرک اقتصادی به ارزش دو تریلیون دلار برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونای جدید در آمریکا را امضا کرد. بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۱۰۴ هزار تن عبور کرده و تعداد جان‌باختگان در اثر ابتلای به این ویروس در آمریکا نیز به ۱۶۹۳ تن رسیده است.

آمریکا روز جمعه تبدیل به کشوری شد که بیشترین موارد ابتلای به کروناویروس را در جهان دارد.

در روزهای اخیر میزان آزمایش ابتلا به کرونا در آمریکا افزایش چشمگیری یافته و تا کنون بیش از نیم میلیون آمریکایی این آزمایش را داده‌اند.

منتقدان می‌گویند تاخیر در آماده‌کردن بسته‌های آزمایش کرونا و سرعت کُند در روزهای نخست، باعث شد این آزمایش‌ها خیلی دیر در آمریکا آغاز شود.

برخی مقام‌های محلی در آمریکا گفته‌اند آمار مبتلایان در کانونهای با شیوع بالاتر مثل نیویورک و کالیفرنیا، چند برابر آمار ثبت‌شده است.

۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
|
تعداد بازدید : ۵۵۰
کد خبر : ۳,۴۴۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید