اخبار

ایران تحریم‌های جدید آمریکا را تداوم نفرت پراکنی دولت ترامپ دانست

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های جدید آمریکا را نمونه دیگری از سیاست غیرانسانی برخاسته از «وزیران نفرت» علیه ایران توصیف کرد.

علیرضا میریوسفی روز جمعه در واکنش به تحریم افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران که روز گذشته انجام شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اعمال تحریم های جدید در حالی که ایرانیان در حال مبارزه با همه گیر شدن Covid۱۹ هستند و در بحبوحه افزایش تعداد طرفداران خانمه دادن به تروریسم اقتصادی علیه ایران که شامل روسای دولت ها و نمایندگان مجلس (از جمله ایالات متحده آمریکا) ، مقامات سازمان ملل و سازمان های غیردولتی، به سادگی نمونه دیگری از یک سیاست غیر انسانی آمریکا هدایت شده توسط "وزیران نفرت" به سمت ایران است.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر پنجشنبه اعلام کرد که ۱۵ فرد و ۵ نهاد ایرانی و خارجی را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های موسوم به ضدتروریستی خود افزوده است.

دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط همه‌گیری ویروس جدید کرونا انجام داده‌اند.

هشت کشور هم در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه‌گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته‌اند و تصریح کرده‌اند تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان دانسته‌اند.

۹ فروردین ۱۳۹۹ ۰۱:۵۰
|
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۳,۴۴۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید