اخبار

تلاش‌های دولت آلمان برای مبارزه با کرونا

دولت آلمان با وضع قوانین یک‌پارچه در همه ایالت‌ها و تلاش برای توقف زنجیره انتقال کرونا و همزمان حمایت از تلاش‌ها برای ساخت داروی اختصاصی به استقبال مبارزه با کرونا رفته است.

رشد و گسترش کرونا در اروپا با سرعتی قابل توجه و هم‌تراز با گسترش این همه‌گیری جهانی باعث شده تا در روزهای اخیر دولت‌های اروپایی تدابیر متعدد و متنوعی را اتخاذ کنند. آلمان نیز به عنوان یکی از کشورهای درگیر با کرونا روزهای پر اضطراب و سختی را پشت سرگذاشته است. مرکل روز شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی با مردم آلمان ضمن تأکید بر ابعاد انسانی کرونا، بحران کرونا را مهمترین بحران این کشور بعد از جنگ جهانی دوم دانست و به همان موضوع کلیدی در مورد زنجیره انتقال کرونا اشاره کرد: اگر شمار مبتلایان در طول یک دوره زمانی مشخص کنترل نشود و افراد زیادی همزمان درگیر کرونا شوند هیچ سیستم درمانی‌ای قادر به خدمات‌دهی به بیماران نخواهد بود.

به گزارش اشپیگل مرکل گفت که مهمترین موضوع این است که فاصله بین افراد رعایت شود: «لطفاً منطقی باشید و همه را به رفتار صحیح تشویق کنید.  رفتار صحیح خودش اکنون مؤثرترین وسیله است - واکسنی علیه این ویروس هنوز پیدا نشده است... اکثریت قریب به اتفاق آلمانی ها فهمیدند که در این شرایط همه مهم هستند... این محدودیت ها به معنای فداکاری و از خود گذشتگی هستند ، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر انسانی، وقتی دیگر سفر برای دیدن مادربزرگ‌ها یا ملاقات با دوستان آسان نباشد. حالا در سراسر ایالات آلمان قوانین یکسانی اعمال می‌گردند  بنابراین همه دقیقاً می دانند که چه قانونی اعمال خواهد شد و وظیفه هر شخص چیست. اینگونه همه با هم  زندگی خودمان و دیگران را نجات می‌دهیم.»

در بعد عملی دولت‌های فدرال و ایالتی آلمان در مورد یک برنامه ۹ بندی توافق کرده‌اند و مرکل نیز به همه هشدار داد که باید این مقررات رعایت شوند و جنبه توصیه‌ای ندارند. در غیر این صورت خطر مجازات (تا ۲۵هزاریورو برای هرنفر) وجود دارد. بنابر تصمیم دولت تمام اجتماعات از آیین‌های مذهبی (مثل کلیسا، کبیسه و مسجد) تا تمام اجتماعات ورزشی و همینطور برنامه‌های زنده تلویزیونی که تماشاچی دارند متوقف شد و جلسه دولت هم به سالن بزرگتری انتقال یافت تا فاصله بین افراد رعایت شود. همچنین به جز فروشگاه‌های موادغذایی و داروخانه‌ها همه فروشگاه‌های دیگر تا اواسط آوریل تعطیل شدند و حتی گشتن در فضای آزاد و در پارک‌ها فقط برای اعضای خانواده به شرطی که با هم در یک خانه و یا آپارتمان زندگی کنند و بیشتر از ۵ نفر نباشند، هنوز مانعی ندارد.

با تمام این سخت‌گیری‌ها اشپیگل نوشته است که متخصصین آلمانی حتی شک هم ندارند که بیش از نیمی از تمام مردم (بیش از ۶۰ درصد) به این ویروس مبتلا خواهند شد و تمام این اقدامات فقط برای این است که مدت فراگیری را طولانی کرد تا سیستم درمانی قادر باشد به بیماران سرویس بدهد و زیر بار تراکم جهشی بیماران له نشود. در این میان قهرمانان واقعی بیستر و بیشتر نمایان می‌شوند و مردم با برنامه‌های حق‌شناسی، هر شب با روشن کردن شمع، خواندن موزیک و دستنوشته ها در فضای مجازی از کادر درمانی و تمام درگیران مبارزه با ویروس کرونا تشکر میکنند.

جنگ دارویی آلمان و آمریکا: دارو برای همه!

رسانه‌های آلمان هفته قبل گزارش دادند پس از اینکه یکی از شرکت‌های زیر مجموعه روبرت کخ اینستیتوت (شرکت CureVec از زیر مجموعه‌های Robert Koch Institut ) اعلام کرد که بزودی دارویی را برای تولید واکسن کرونا در آلمان ثبت خواهد کرد و بعد از آن آزمایش‌هایی را بین افراد داوطلب علیه ویروس کرونا شروع خواهد کرد، تماس‌هایی از طرح دولت آمریکا - حتی این ادعا مطرح شده است که خود ترامپ- با این شرکت تماس گرفته و به آنها پیشنهاد چک سفید امضاء داده به شرطی که این شرکت این واکسن را فقط به طور اختصاصی (exclusive) برای آمریکا تولید شود.رئیس شرکت CureVec این پیشنهاد ترامپ را رد کرده و گفته که برای ما همه مردم مثل هم هستند و برای هیچ ملیتی اختلافی قائل نخواهیم شد. این شرکت بعد از کادر درمانی که به عنوان قهرمانان ملی آلمان مطرح شده‌اند، یکی از غرورآفرینان این روزهای آلمان شده‌اند و محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده‌اند؛ هرچند که در بُعد دیپلماتیک آمریکا این قضیه را تکذیب کرده است.   

توافق‌نامه ۹ بندی دولت آلمان

توافق نامه ۹ بندی و لازم‌الاجرای دولت که روز یکشنبه تصویب شد، شامل بندهای ذیل است:

بند اول: 
از همه شهروندان میخواهیم  تا ارتباط با سایر افراد در خارج از خانه خود را به حداقل لازم برسانند.

بند دوم:
 در اماکن عمومی و هر جا که لازم باشد ، عموم مردم باید حداقل یک و نیم متر از دیگرانی که از خانواده خودشان نیستند و با هم زندگی نمی‌کنند، فاصله داشته باشند. حتی بهتر است که این فاصله دو متر باشد.

  بند سوم: 
 گذراندن وقت در فضای عمومی فقط به تنهایی مجاز است یا تنها فقط  با یک شخص دیگری که در خانه یا با اعضای خانه شما زندگی نمی کند. نقض محدودیت های تماس باید توسط مقامات نظارتی و پلیس کنترل شود و در صورت تخلف مجازات می‌شود.

بند چهارم: 
رفتن سر کار، مراقبت‌های اضطراری‌، خرید، ویزیت پزشک‌، شرکت در جلسات‌، قرار ملاقات‌ها و معاینات لازم پزشکی‌، بیرون رفتن به دلیل کمک به دیگران، ورزش‌های فردی در هوای تازه و سایر فعالیت‌های لازم هنوز هم امکان پذیر است.

بند پنجم: 
با توجه به شرایط جدی در کشور قابل قبول نیست که گروه هایی از مردم که در اماکن عمومی ، آپارتمان ها و اماکن خصوصی جشن می گیرند ک یا جمع می‌شوند. نقض محدودیت های تماس توسط پلیس و مقامات نظارتی کنترل می شود و در صورت تخلف مجازات می شوند. 

بند ششم:
 رستوران‌ها بسته خواهند شد. 
آنها فقط برای بیرون بردن و یا  تحویل وعده های غذای آماده برای مصرف در خانه‌ها اجازه فعالیت دارند. 

بند هفتم : 
 شرکت های خدماتی در زمینه مراقبت‌های شخصی مانند آرایشگاه‌ها، استودیوهای آرایشی‌، ماساژ، استودیوهای تاتو و شرکت‌های مشابه بسته می‌شوند زیرا نزدیکی جسمی در این زمینه ضروری است.  درمان‌های لازم پزشکی شامل این محدودیت‌ها نمی‌شوند.

بند هشتم: 
در کلیه شرکت‌ها و به ویژه شرکت‌های دارای ترافیک عمومی (مثل فروشگاه‌های مواد خوراکی، بهداشتی و داروخانه‌ها)، رعایت مقررات بهداشتی و اجرای اقدامات محافظتی مؤثر برای کارکنان و بازدید کنندگان از اهمیت برخوردار است. 

بند نهم: 
 این اقدامات حداقل برای دو هفته معتبر می‌باشند.

۴ فروردین ۱۳۹۹ ۱۶:۲۱
|
تعداد بازدید : ۵۷۶
کد خبر : ۳,۴۲۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید