اخبار

عضو فراکسیون امید: ظریف برند سیاست خارجی است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف را برند سیاست خارجی توصیف کرد و گفت: توقع ما از رییس جمهوری این است که قدر زحمات این چهره ارزشمند خدمتگزار دیپلماسی که رهبر معظم انقلاب از وی تقدیر کردند را بداند.
فرج الله رجبی در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس در تذکری در واکنش به استعفای وزیر امور خارجه اظهارداشت: تمام شبکه های بین المللی نسبت به استعفای ظریف واکنش نشان دادند اما این گونه تلقی شد که مجلس شورای اسلامی به این مساله بی تفاوت است.

وی خطاب به رییس جمهوری تاکید کرد: ظریف برند سیاست خارجی ما است، توقع این است که از او به عنوان یک چهره زحمت کش، ملی و قهرمان حمایت کنند و اکثریت نمایندگان مجلس پای این مساله خواهند ماند و حتما بی تفاوت نخواهیم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: مردم بدانند که اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به این مساله حتما واکنش نشان خواهند داد و رییس جمهوری بداند که توقع ما این است که باید قدر زحمات این چهره ارزشمند خدمتگزار دیپلماسی را که رهبر معظم انقلاب از وی تقدیر کردند، بداند.

ریاست جلسه علنی امروز مجلس را علی لاریجانی برعهده داشت.

بر اساس این گزارش، «محمد جواد ظریف» دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام ، استعفای خود را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد.

ظریف در صفحه اینستاگرام افزود: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.

ظریف ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

**مجلس باید در جلسه ای استعفای وزرا را بررسی کند

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم در جلسه علنی امروز در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: شان و جایگاه مجلس ایجاب می کند وزرایی که از مجلس رای گرفتند مسوولیت آن به مجلس بر می گردد.

وی افزود: مجلس باید در جلسه ای استعفای وزیران خصوصا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را بررسی کند.

این نماینده اصولگرا ادامه داد: وزیران به راحتی استعفا می دهند و می روند، این اقدام آسیب جدی به مجلس وارد می کند، خواهش می کنم برای این موارد جلسه ای برگزار شود و قاطع تر در این موارد برخورد شود تا جایگاه مجلس تضعیف نشود.

** شب های عملیات وقتی فرماندهان سنگر را ترک می کردند آنان را قهرمان ملی نمی نامیدیم

همچنین احد آزادی خواه عضو فراکسیون ولایی مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: سمت نمایندگی قائم به شخص است، همکار گرامی ما (فرج الله رجبی نماینده شیراز) موضوع استعفای ظریف از طرف اکثریت نمایندگان اظهار نظر کردند این خلاف قانون اساسی است، این که کسی بگوید چون آقای ظریف قهرمان ملی است از رییس جمهوری انتظار داریم چنین و چنان کند.

۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۰۸
|
تعداد بازدید : ۷۵۷
کد خبر : ۳,۳۷۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید