محمدرضا بادامچی در نطق میان دستورِ جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گفت: اما پدیده‌هایی نظیر نوسانات شدید و نامتعارف ارزی، افزایش حداقل سه برابری قیمت مواد اولیه، فقدان تامین نقدینگی واحساس نگرانی بازیگران حوزه کار و تولید، حکایت از رشد تورم تولید نسبت به آبان سال گذشته دارد. سایر حوزه‌ها از جمله حمل و نقل نیز با رشد تورم روبرو بوده است و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و به ویژه کارگران حال خوشی ندارند.

به گفته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، خط فقر در اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران رو به افزایش است.

بادامچی با اشاره به تعدیل نیروی کار در بخش خصوصی از ابتدای سال ۹۷ تا اواخر مرداد ماه به مشکلات تورمی بنگاه اقتصادی در بخش خصوصی، تعاون و دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: گزارش وزارت تعاون در خصوص افرادی که شغل‌شان را از دست داده‌اند نشان از پریشانی و کاهش فعالیت بنگاه‌های تولیدی و تجاری بخش خصوصی دارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متذکر شد:‌ مردم‌مان استحقاق زندگی مادی و معنوی بهتر از شرایط فعلی را دارند. مردمی که اهل ایثار، فداکاری و گذشت هستند و سزاوار این همه سختی نیستند. ما برای حفظ مردم و کشور باید منشاء فسادهای کلان را شناسایی کنیم. یکی از آنها واگذاری صادرات به فرآیندی فسادزاست. اگر باز هم مانند سالهای گذشته منابع نفتی و پتروشیمی را از مبادی غیررسمی و قاچاق عرضه کرده و کالا وارد کشور کنیم فساد را گسترش خواهیم داد.

وی ادامه داد: نوکیسه‌ها و فرصت‌طلبان فقر بیشتری را به مردم تحمیل خواهند کرد و امثال بابک زنجانی‌ها و خاوری‌ها از دل این رویکردها زاییده می‌شوند. چرا از خواب غفلت بیدار نمی‌شویم؟ آیندگان چه قضاوتی از مدیریت ما خواهند کرد؟