اخبار

اضافه شدن مکرون به جمع‌میانجیگران‌بحران‌قطر

کاخ الیزه از تماس های رئیس جمهور فرانسه با رهبران و مقامات کشورهای خاورمیانه برای حل بحران قطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، «امانوئل ماکرون» با امیر قطر، پادشاه عربستان سعودی، ولیعهد امارات متحده عربی و همچنین رئیس جمهوری ترکیه گفتگوهایی درباره بحران سیاسی جاری داشته است.

رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد با تلاش برای کاهش تنش‌ها و آشتی بین قطر و همسایگان آن، نقش دیپلماسی فرانسه در منطقه خاورمیانه را پر رنگ تر کند.

تلاش‌های دیپلماتیک برای میانجیگری در بحران سیاسی بین قطر و عربستان سعودی و همپیمانان آن در حالی ادامه دارد که حمل گاز طبیعی مایع آن کشور که اصلی‌ترین صادرات قطر است، به علت محاصره دریایی از سوی برخی از کشورهای عرب خلیج فارس به همراه مصر با وقفه مواجه شده است.

«محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، که برای ملاقات با همتایان فرانسوی و بریتانیایی خود به اروپا سفر کرده است، می‌گوید محاصره کشورش ناعادلانه است و دوحه آماده گفتگو با همسایگان خود در شورای همکاری خلیج فارس است.

وی در مصاحبه‌ای با بیان این که افزایش تنش با قطر به نفع منطقه نخواهد بود، گفت ما می دانیم که منطقه تحمل افزایش تنش را ندارد. منطقه‌ای که دارای تلاطم است و با چالش های امنیتی بسیاری مواجه است و می‌تواند مرکز ثقل ثبات در منطقه باشد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۵
|
تعداد بازدید : ۷۹۹
کد خبر : ۳۳۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید