اخبار

آماده تجارت با ارز ملی ایران،چین،روسیه و اوکراین هستیم

رییس جمهور ترکیه گفت: آماده استفاده از ارزهای ملی با شرکای بزرگ اقتصادی خود هستیم.

به گزارش اقتصادنما، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: آماده انجام تجارت با ارزهای ملی چین، روسیه، ایران و اوکراین که بیشترین حجم تجاری ۲ سویه را با آنها داریم، هستیم. وی گفت: اگر کشورهای اروپایی هم خواهان رهایی از فشار دلار هستند، آماده ایجاد یک نظام مشابه با آنها هستیم.

پیش از این رییس جمهور ترکیه از مردم این کشور خواسته بود که با فروش دلار و یورو به حمایت از لیر بپردازند. البته لیر ترکیه به دلیل تنش های سیاسی میان آنکارا و واشنگتن بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را در سال جاری میلادی تاکنون از دست داده است.

اردوغان گفت: با «توطئه ارزی» روبرو هستیم و آنهایی که به تحریک نوسان ارزش لیر می پردازند، فکر می کنند که می توانند ترکیه را نابود کنند. ترکیه نمی تواند این وضعیت که به دنیا اعلام جنگ اقتصادی شده و چندین کشور تحت فشار تهدید و تحریم هستند را تحمل کند.

وی تصریح کرد که در دنیا هیچ سیاستمدار و کشوری وجود ندارد که موفق به در پیش گرفتن سیاست خصمانه علیه ترکیه باشد. اردوغان گفت: هر کسی که باعث رنج به مردم ترکیه شود، زود یا دیر بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

اردوغان گفت: سیاست اخیر آمریکا علیه ترکیه با افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم را باعث آزردگی و ناراحتی آنکارا توصیف کرد. البته این اقدام باعث سقوط بیشتر لیر شده است.

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۵۶
|
تعداد بازدید : ۶۵۹
کد خبر : ۳,۲۹۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید