اخبار

اظهارات اردوغان باعث سقوط آزاد ارزش لیره شد

روز سه‌شنبه، پس از این‌که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد در نظر دارد پس از انتخابات ماه آینده، کنترل بیشتری بر اقتصاد در دست بگیرد، نرخ لیره سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این‌که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد در نظر دارد پس از انتخابات ماه آینده، کنترل بیشتری بر اقتصاد در دست بگیرد، با افزایش نگرانی‌ها در مورد تاثیر او بر سیاست‌گذاری مالی، نرخ لیره سقوط کرد.

اظهارات اردوغان در تلویزیون بلومبرگ در لندن، نگرانی‌های درازمدت در مورد توانایی بانک مرکزی برای مبارزه با تورم دو رقمی در شرایطی که رییس‌جمهور به دنبال پایین آوردن نرخ بهره است، را تقویت کرد.

او گفت که بانک مرکزی، با این‌که مستقل است، سیگنال‌های رییس‌جمهوری جدید را که پس از انتخابات ماه جون به قدرت می‌رسد، نادیده نخواهد گرفت.

اردوغان که خود را دشمن نرخ بهره معرفی کرده است، به دنبال کاهش نرخ بهره است تا اعتبارات و ساخت‌وساز جدید را رونق بخشد.

او در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه پخش شد، گفت: من مسئولیت مدیریت اجرایی مطلق را در مورد گام‌ها و تصمیمات لازم در این مساله، به عهده خواهم گرفت.

اظهارات اردوغان باعث شد نرخ لیره به اعماق جدیدی در برابر دلار سقوط کند و به رکورد پایین ۴.۴۶۰۴ لیره در برابر هر دلار رسید. به این ترتیب تا به اینجای امسال، لیره ۱۴ درصد در برابر دلار سقوط کرده است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
|
تعداد بازدید : ۶۶۴
کد خبر : ۳,۱۱۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید