اخبار

مذاکره پمپئو درباره ایران ابعاد جهانی دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی می‌گویند مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا به محض بازگشت از کره شمالی، گفتگو با متحدین اروپایی، خاورمیانه و آسیایی را در راستای متقاعد کردن آنها به اینکه ایران را برای مهار برنامه‌های موشکی و هسته‌ایش تحت فشار قرار دهند؛ آغاز خواهد کرد.

گفتنی است تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام به عنوان راهی برای کشاندن ایران پای میز مذاکره آن هم به زور تحریم‌هایی عنوان می‌شود که قرار است ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده از سرگرفته شده و حتی شدیدتر شود.

به گفته یک منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا، از همان روز سه‌شنبه که ترامپ از برجام خارج شد؛ گفتگو در خصوص گام‌های بعدی با انگلیس، فرانسه، آلمان و حتی  ژاپن، عراق و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این مقام آگاه در شرح برنامه پمپئو و «برایان هوک» سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا درباره برجام، گفت: قرار است تلاشی در سطح جهانی برای صحبت با متحدین‌مان از سراسر دنیا که منافع مشترکی با ما دارند؛ انجام شود.

وی افزود: فرمول‌بندی آنچه که حین مذاکره ما با ایرانی‌ها اتفاق خواهد افتاد در مراحل بعد انجام می‌شود حال‌آنکه صحبت (با متحدین‌مان) بر چگونگی افزایش فشارها بر ایران به شیوه‌ای سازنده متمرکز خواهد بود که منجر به آوردن آنها پای میز مذاکره شود.

گفتنی است تصمیم یکجانبه ترامپ، علاوه بر تشدید تنش واشنگتن-تهران، به افزایش دلخوری متحدین آمریکا نیز منجر شده است به‌ویژه آنکه اعمال مجدد تحریم‌ها شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران را متضرر می‌کند حال‌آنکه گمان می‌رود برخی کشورها مانند فرانسه دنبال اخذ معافیت‌هایی برای ادامه فعالیت تجاری در ایران باشند.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸
|
تعداد بازدید : ۶۵۷
کد خبر : ۳,۰۷۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید