اخبار

دولت ماده ۳ «قانون اقدام متقابل در اجرای برجام» را اجرا کند

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مردم در خانه ملت در واکنش به اقدام شب گذشته ایالات متحده آمریکا در اعلام خروج از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (برجام) قرائت شد.

متن کامل این بیانیه که به گفته احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه به امضای تمام نمایندگان حاضر در صحن رسیده، به شرح زیر است؛

«ملت عظیم ‌الشأن ایران اسلامی، رئیس‌جمهور گستاخ و هتاک ایالات متحده آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی از برجام خارج شد و نشان داد دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی مرتجعین عرب و منافقین در یک جبهه علیه ملت ایران قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تأکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود، بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تأکید کرده و در این عرصه یکبار دیگر حقانیت ملت ایران و امام راحل عظیم‌ الشأن و رهبر فرزانه انقلاب ما اثبات شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

امروز این بی‌اعتمادی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و بر دیرباوران عرصه جهانی هم ثابت شده که ایالات متحده آمریکا حتی قواعد بین‌المللی را نیز برنمی‌تابد. بی‌تردید امروز آزمونی بزرگ برای جهانیان علی‌الخصوص کشورهای اروپایی امضاکننده برجام و روسیه و چین است که آیا در مقابل زیاده‌خواهی رئیس‌جمهور آمریکا خواهند ایستاد تا از این طریق، راه مذاکره و تعامل در دنیا همچنان گشوده باشد و یا اینکه کفه به سمت انحصارطلبی، زورگویی و بی‌منطقی خواهد چرخید.

ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران در کنار دولتمردان با دقت رفتار کشورهای فوق را رصد می‌کنیم و بی‌تردید مبتنی بر اصول حاکم بر سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت و منافع ملی و قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام، تصمیم خواهیم گرفت. ‌ بی‌تردید مسیر نجات‌بخش کشور با تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در وحدت همه مسئولان و اتحاد ملت است و ظرفیت‌های ایران اسلامی با مدیریت منسجم در درون کشور و تغییر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد ملی و ترویج کالای ایرانی می‌تواند ما را از این دوران نیز عبور دهد.

آن روز که به ناحق پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند تا ایران را در این مسیر منزوی کنند، موفقیتی حاصل نکرده‌اند تا چه رسد به امروز که همه عقلای دنیا و بسیاری از کشورهای دنیا و حتی همپیمانان سنتی آمریکا، مسیر ترامپ را غلط می‌دانند و ملت ما نیز یکبار دیگر همانند دوران دفاع مقدس خواهند گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این فرصت گشوده شده پیش‌روی ما برای استفاده از ظرفیت‌ها و مقررات داخلی است که باید همه این فرصت را با وحدت و همدلی مغتنم شماریم.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای ماده سه قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، از دولت می‌خواهیم برنامه خود را برای اقدامات متناسب و متقابل با خروج آمریکا از برجام، به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و نسبت به اجرای آن اقدام کند».

نمایندگان پس از قرائت این بیانیه، مجدداً با شعار «مرگ بر آمریکا» نسبت به اقدام اخیر دولت ایالات متحده آمریکا و سیاست‌های آن اعلام موضع کردند.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲
|
تعداد بازدید : ۵۴۷
کد خبر : ۳,۰۷۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید