اخبار

تبادل ۱۴۰۰ مگاواتی برق با عراق/افغانستان و پاکستان هدف صادرات برق

قائم مقام مدیرعامل شرکت توانیر گفت:با توجه به اینکه کشورهای اطراف به ویژه افغانستان و پاکستان نیازمند برق هستند باید تدابیر لازم برای اتصال شبکه برق به این کشورها اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، داوود منظور با اشاره به این که فرصت های زیادی برای صادرات برق وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورهای اطراف به ویژه افغانستان و پاکستان نیازمند برق هستند باید تدابیر لازم برای اتصال شبکه برق به این کشورها اندیشیده شود.

وی همچنین از تبادل ۱۴۰۰مگاوات برق با عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نیاز عراق، این ظرفیت می تواند افزایش یابد.

این مقام مسوول  با اشاره به چشم انداز صنعت برق کشور اظهار داشت: انتظار می رود سرآمد کشورهای منطقه در زمینه برق باشیم و برق را پایدار و باکیفیت مناسب و در استانداردهای جهانی عرضه کنیم.

منظور رسیدن به این هدف را نیازمند ایجاد زمینه و ابزارهای مورد نیاز دانست که بخش عمده آن در گرو بخش مالی است.

به گفته قائم مقام مدیرعامل توانیر، انتظار دیگر از صنعت برق این است که در منطقه به مرکز راهبری شبکه تبدیل شده و این انتظار در گرو انجام اقدامات گسترده، تدابیر و سرمایه گذاری های بسیاری است. این در حالی است که امروز به جایگاهی رسیدیم که حدود ۳۴ میلیون مشترک داریم و هر سال۳ تا ۴درصد به مشترکان افزوده می شود و این صنعت باید پاسخگوی نیازهای مشترکان جدید باشد که این امر رشد و توسعه کشور را در پی دارد.

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
|
تعداد بازدید : ۶۸۲
کد خبر : ۳,۰۱۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید