اخبار

افتتاح اولین دستگاه خودکار فروش خودرو در چین توسط علی‌بابا

غول تجارت الکترونیک چین، گروه علی‌بابا و خودروساز بزرگ آمریکا، فورد، یک دستگاه خودکار فروش خودرو را در شهر جنوبی چین، گوانژو، افتتاح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، غول تجارت الکترونیک چین، گروه علی‌بابا و خودروساز بزرگ آمریکا، فورد، یک دستگاه خودکار فروش خودرو را در شهر جنوبی چین، گوانژو، افتتاح کرده‌اند.

این دستگاه به صورت یک سازه ۵ طبقه است که در خود تا ۴۲ خودرو از مدل‌های مختلف را جا داده است، که شامل خودروی شاستی‌بلند فورد اکسپلورر و موستانگ هم می‌باشد.

این دستگاه به خریداران آینده‌گرا اجازه می‌دهد از طریق پلت‌فرم خریدِ آنلاین علی‌بابا، تی‌مال، خودروی مورد نظر خود را دیده، آن را به صورت آزمایشی برانند و سپس خرید کنند.

این دستگاه فروش خودکار خودرو، از ۲۳ آوریل به روی عموم باز خواهد شد و خریداران بالقوه، می‌توانند قبل از هرگونه خرید از یک دوره ۳ روزه رانندگی آزمایشی خودروی خود استفاده کنند.

طبق گفته مدیرکل بخش خودرو در تی‌مال‌آتو در گوانژو، نام‌نویسی برای خرید به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق اپلیکشن موبایلی تی‌مال یا تائوبائو، انجام می‌شود.

او گفت: وقتی که خریدار خودروی فورد موردنظر خود را انتخاب می‌کند، یک عکس سلفی به نرم‌افزار می‌فرستد تا به این وسیله تضمین شود که او تنها فردی است که می‌تواند خودرو را تحویل بگیرد. سپس به صورت الکترونیکی سپرده خود را پرداخت می‌کند و زمانی برای دریافت خودرو تعیین می‌کند که همه این‌ها از طریق همین اپلیکیشن انجام می‌شود.

درصورتی که خریدار از انتخاب خود راضی نباشد می‌تواند خودروی دیگری را دریافت کند.

در سال ۲۰۱۷، فورد و علی‌بابا یک قرارداد مشارکت ۳ ساله امضا کردند که به خودروساز آمریکایی اجازه می‌دهد از فرصت‌های خرده‌فروشی جدید متنوعی بهره‌مند شود که این شامل پیش‌فروش‌ها، رانندگی‌های آزمایشی، لیزینگ‌ها و غیره از طریق تی‌مال می‌باشد.

این اولین بار نیست که علی بابا به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن موبایل، خودرو می‌فروشد.   ۲ سال قبل، مازراتی ۱۰۰ خودروی خود را در ۱۸ ثانیه از طریق بخش «فروش سریع» تی‌مال، به فروش رساند.

۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۸:۳۰
|
تعداد بازدید : ۶۶۰
کد خبر : ۲,۹۹۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید