اخبار

قوانین در برخورد با قاچاق چوب بازدارنده نیست/ورود مجلس به موضوع

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها در خصوص معضل قاچاق چوب باید نقش نظارتی خود را بهتر ایفا کند، گفت: این سازمان برای حفاظت از جنگل‌ها تجهیزات کافی ندارد.

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها در خصوص معضل قاچاق چوب باید نقش نظارتی خود را بهتر ایفا کند، گفت: این سازمان برای حفاظت از جنگل‌ها تجهیزات کافی ندارد؛ در صورتیکه روند فعلی اصلاح نشود مجلس برای حل این معضل ورود خواهد کرد.

وی اظهار کرد : در بخش نظارت و رسیدگی به معضل قاچاق چوب، قانون به اندازه کافی در اختیار دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که نمونه آن قانون حفظ ذخایر جنگلی است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری باید نقش نظارتی خود را در زمینه قاچاق چوب بهتر ایفا کند، اضافه کرد: این سازمان باید نسبت به تردد ماشین‌های غیر مجاز حمل چوب در جنگل‌ها اشراف پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از ذخایر جنگلی تجهیزات کافی ندارد؛ بنابراین مجلس باید اعتباراتی را برای تجهیز این سازمان درنظر بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در صورتی که روند فعلی مبارزه با قاچاق چوب اصلاح نشود مجلس به عنوان دستگاه نظارتی به این معضل ورود پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سالجاری، درختان بسیاری  خشک شده‌اند که این امر موجب می‌شود که بهره‌برداری غیر مجاز از جنگل‌ها برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی داشته باشد که برای جلوگیری از آن، دستگاه‌های نظارتی باید به این قضیه ورود کنند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۰۲
|
تعداد بازدید : ۶۴۴
کد خبر : ۲,۹۴۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید