اخبار

وحشت از آغاز جنگ تجاری باعث سقوط قیمت نفت شد

وحشت از آغاز جنگ تجاری باعث سقوط قیمت نفت شد
پس از این که یکی از مدافعین کلیدی تجارت آزاد در کاخ سفید، استعفا داد، بازار سهام سقوط کرد و متعاقب آن قیمت‌های نفت هم با افت مواجه شد.
پس از این که یکی از مدافعین کلیدی تجارت آزاد در کاخ سفید، استعفا داد، بازار سهام سقوط کرد و متعاقب آن قیمت‌های نفت هم با افت مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از این که یکی از مدافعین کلیدی تجارت آزاد در کاخ سفید، استعفا داد و سرمایه‌گذاران را نگران کرد که ترامپ با ادامه دادن برنامه تعرفه‌های خود باعث ایجاد جنگ تجاری شود، بازار سهام سقوط کرد و متعاقب آن قیمت‌های نفت هم سقوط کردند.

تاجران می‌گویند اوج گرفتن تولید نفت آمریکا و بالا رفتن سطح ذخایر انبارهای نفت هم قیمت‌های نفت را پایین می‌کشند.

گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد دونالد ترامپ، که به عنوان سنگری در برابر محافظه‌کاران درون دولت به حساب می‌آمد، روز سه‌شنبه به وقت آمریکا اعلام کرد که استعفا می‌دهد و باعث شد در اوایل معاملات چهارشنبه شاخص سهام اس‌اندپی۵۰۰ بیش از ۱ درصد سقوط کند.

نفت خام هم این روند را دنبال کرد. قیمت نفت برنت ۵۱ سنت یا ۰.۸ درصد نسبت به قیمت بسته شده قبلی سقوط کرد و به ۶۵.۲۸ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم ۴۷ سنت یا ۰.۷۵ درصد سقوط کرد و به ۶۲.۱۳ دلار برای هر سنت رسید.

داده‌های موسسه سوخت آمریکا در روز سه‌شنبه منتشر شد و نشان داد که هفته گذشته ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۵.۶۶۱ میلیون بشکه افزایش یافته است و به ۴۲۶.۸۸۰ میلیون بشکه رسیده است.

داده‌های رسمی توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا و در روز چهارشنبه به وقت این کشور، اعلام خواهد شد.

روز سه‌شنبه اداره اطلاعات انرژی در آخرین مورد از سریال ارتقای پیش‌بینی سطح تولید آمریکا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند تولید نفت خام این کشور روزانه بیش از ۱۲۰۰۰۰ بشکه افزایش یابد و تا ربع چهارم ۲۰۱۸ به ۱۱.۱۷ میلیون بشکه در روز برسد.

این میزان تولید، ایالات متحده را بالاتر از روسیه و به عنوان برترین تولیدکننده نفت جهان خواهد رساند.

آمریکا در سال گذشته از سطح تولید عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است پیشی گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ تولید نفت خام این کشور ۵۷۰۰۰۰ بشکه دیگر افزایش میابد و به ۱۱.۸۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۰۴
|
تعداد بازدید : ۸۸۵
کد خبر : ۲,۹۲۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید