اخبار

10 درصد از سهام سرمایه گذاری شفا دارو عرضه اولیه می‌شود/حداکثر سهمیه هر کد معاملاتی 1500 سهم

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، فردا چهارشنبه تعداد 117 میلیون و 943 هزار سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری شفا دارو به عنوان پانصد و شانزدهمین شرکت پذیرفته شده در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران به روش ثبت سفارش کشف قیمت و عرضه اولیه می‌شود.

مدیر عرضه این سهم شرکت کارگزاری بانک ملی ایران بوده و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در نماد "شفا" تعداد 1500 سهم تعیین شده است.

همچنین سقف و کف قیمت تعیین شده در فرایند ثبت سفارش این عرضه اولیه به ترتیب 415 و 400 تومان اعلام شده و شرکت توسعه صنایع بهشهر متعهد خرید 50 درصد از کل سهام قابل عرضه می‌باشد.

شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا نیز متعهد عرضه این سهم در روز آینده خواهد بود.

مطابق با گزارش واحد تأمین سرمایه شرکت کارگزاری بانک ملی ایران ،شرکت سرمایه گذاری شفا دارو با سرمایه 117 میلیارد و 943 میلیون تومانی ،بر مبنای ارزش بازار تا تاریخ تهیه این گزارش از خالص ارزش دارایی‌های 752 میلیارد و 486  میلیون و 200 هزار تومانی برخوردار شده که این رقم به ازای هر سهم معادل 638 تومان است.

به گزارش فارس،در سبد دارایی‌های بورسی شرکت سرمایه گذاری شفا دارو سهام شرکت‌های داروسازی اسوه و حق تقدم خرید سهام جدید آن با مالکیت 65.35 درصدی با بهای تمام شده هر سهم 1176 ریال،صنعتی کیمیدارو با مالکیت 54 درصدی و بهای تمام شده 1869 ریالی هر سهم و داروسازی جابر این حیان و حق تقدم آن با بهای تمام شده هر سهم 1678 ریال به ازای هر سهم قرار دارد که تا پایان بهمن ماه امسال ارزش بازار این سبد از 102 میلیارد و 990 میلیون تومان به 450 میلیارد و 187 میلیون و یکصد هزار تومان افزایش یافته است.

در سبد دارایی‌های غیر بورسی "شفا" نیز سهام شرکت‌های فوریت‌های دارویی پخش رازی با مالکیت 64 درصدی،فرایند شیمی حکیم با مالکیت 17 درصدی،داروسازی دانا با مالکیت 29.01 درصدی و تعداد سه سهم داروسازی رامو فارمین قراردارند که تا تاریخ تهیه گزارش ارزشگذاری مذکور ،ارزش این پرتفوی با بهای تمام شده 37 میلیارد و 137 میلیون و 500 هزار تومانی به 129 میلیارد و 953 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

سود هر سهم شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در پایان عملکرد 9 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان آذر ماه 96 معادل 14 ریال به ازای هر سهم بوده و در پایان سال مالی 95 نیز مبلغ 969 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.

اعضای هیات مدیره این شرکت شامل امیدوار رضایی میر قائد رییس هیات مدیره غیر موظف،منصور سمیعی مدیر عامل و نایب رییس‌هایت مدیره موظف،سید داوود زارع اسکندری عضو هیات مدیره غیر موظف،ابوذر ندیمی عضو هیات مدیره موظف،محمود باقری مزید آبادی عضو هیات مدیره موظف هستند.

شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با مالکیت 81.2 درصدی ،شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با مالکیت 12.9 درصدی و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با 5.9 درصد به عنوان سهامداران عمده این سهم به شمار می‌آیند.

شرکت سرمایه گذاری شفادارو به عنوان پانصدوشانزدهمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی " گروه" ساخت سایر محصولات شیمیایی " و طبقه " ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی " در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران جای گرفته و نماد معاملاتی آن "شفا" است.

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۳۹
|
تعداد بازدید : ۶۶۲
کد خبر : ۲,۹۱۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید