اخبار

قیمت مسکن از شاخص تورم عبور خواهد کرد/ مذاکره برای حذف دریافت مالیات ارزش افزوده از مستأجران

خسروی تأکید کرد: هر گونه تغییر و تحولات در بازار ارز که باعث می‌شود سرمایه‌ها برای سود بیشتر به آن سمت کشیده شود باعث می‌شود بازار مسکن از لحاظ تعداد معاملات کاهش یابد، البته باید اذعان کرد این کاهش قرارداد تنها به دلیل بالا رفتن نرخ ارز نبود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: انتظار مردم از فروشنده‌ها برای بررسی بیشتر و احتمال رشد قیمت در سال ۹۷ باعث شد تا معاملات مسکن کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری تعداد معاملات نسبت به سال گذشته ۱۷.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است. 

خسروی با تأکید بر اینکه التهاب بازار در کوتاه‌مدت باعث کاهش معاملات شد،تصریح کرد: قطعاً در بلندمدت مجدداً سرمایه‌ها وارد بخش مسکن خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، ادامه داد: همان‌طور که معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد قیمت مسکن در سال آینده ۲ درصد از شاخص تورم عبور خواهد کرد بنده نیز پیش‌بینی می‌کنم قیمت مسکن از شاخص تورم عبور خواهد کرد اما با قاطعیت اعلام می‌کنم جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در سال‌های ۶۸، ۸۶ و ۹۱ جهش قیمت مسکن داشتیم، به طوری که جهش قیمت مسکن در سال ۹۱ باعث شد توان و قدرت خرید مردم کاهش یابد به طوری که هنوز قدرت خرید مردم به آن حدی که باید برسد نرسیده است. 

خسروی با اشاره به اینکه توجه دولت به بافت فرسوده پیام‌آور خوبی برای تولید مسکن است، گفت: متأسفانه هنوز دولت به بخش خصوصی رویکرد ندارد و به تنهایی نیز نمی‌تواند در بافت فرسوده و احیای آن موفق باشد. دولت‌ها تاجر خوبی نیستند اما می‌توانند ناظر خوبی باشند. 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص اینکه در سال گذشته و در دوره ریاست قبلی اتحادیه املاک پروژه‌ای به نام «فست‌ملک» راه‌اندازی شد آیا این پروژه به سرانجام رسید و آیا آن را تأیید می‌کنید، گفت: بنده هنوز فست‌ملک را لمس نکردم و نمی‌دانم چیست، اگر فست‌ملک به نفع اعضای صنف و مردم باشد قطعاً آن را جلو خواهیم برد اما بنده هنوز فرصت نکردم ببینم فست‌ملک چیست، تصور بنده این است که این پروژه در همان زمان تبلیغاتی بوده است.

وی در خصوص واحدهای خالی از سکنه در تهران نیز گفت: هنوز متوجه نشدم چرا برخی از مالکان واحدهای مسکونی خود را خالی از سکنه نگه می‌دارند، اما باید تأکید کرد هیچ عقل سلیمی حکم نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد که خانه‌ها خالی از سکنه بمانند.

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
|
تعداد بازدید : ۶۴۵
کد خبر : ۲,۹۱۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید