اخبار

سقوط شدید شاخص سهام در بازار بورس آمریکا/بدترین هفته ۲سال اخیر

نگرانی‌ها از تاثیر رقابتی‌تر شدن بازار کار بر چشم‌انداز تورم آمریکا و اوج گرفتن سود اوراق خزانه‌داری باعث شد در معاملات روز جمعه، سرمایه‌گذاران از بازار سهام فرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، نگرانی‌ها از تاثیر رقابتی‌تر شدن بازار کار بر چشم‌انداز تورم آمریکا و اوج گرفتن سود اوراق خزانه‌داری باعث شد در معاملات روز جمعه سرمایه‌گذاران از بازار سهام فرار کنند؛ شاخص داوجونز ۶۶۶ واحد سقوط کرد که این بزرگترین سقوط روزاننه آن در ۲۰ ماه اخیر بود.

با پایان معاملات روز جمعه، بزرگترین شاخص‌های سهام وال‌استریت، که هفته گذشته رکورد زنی کرده بودند، بدترین هفته خود در ۲ سال اخیر را ثبت کردند. اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز بدترین هفته خود از اوایل ژانویه ۲۰۱۶ را شاهد بودند درحالی‌که نزدک بدترین هفته خود از اوایل فوریه ۲۰۱۶ را مشاهد کرد.

چاک کارلسون، مدیر اجرایی ارشد شرکت خدمات سرمایه‌گذاری هورایزن در ایندیانا، می‌گوید: مردم هر روز نگرانی بیشتری در مورد رشد سریع نرخ‌های بهره و این که واقعا چه تاثیری در ارتباط با رقابت‌پذیر بودن سهام خواهد گذاشت، احساس می‌کنند.

افت شبانه قیمت‌های سهام پس از انتشار گزارش اشتغال توسط دپارتمان کار آمریکا شدت گرفت. طبق این گزارش در ماه ژانویه اشتغال بیش از حد انتظار رشد کرد و بیشترین رشد دستمزد در بیش از ۸ و نیم سال اخیر را هم به همراه داشت. این تصویر از کارگران که خواهان درآمدی بالاتر هستند، انتظارات را در مورد این که تورم بالا خواهد رفت، بیشتر کرد. این می‌تواند به فدرال رزرو کمک کند که امسال نرخ بهره خود را در دفعات بیشتری بالا ببرد.

اما بازیگران بزرگ بازار متقاعد نشده‌اند که جریان سوددهی بازار سهام که باعث شد اس‌اندپی ۵۰۰ در ژانویه ۵.۶ درصد رشد کند، به پایان رسیده باشد.

شاخص صنعتی داوجونز ۶۶۶ واحد یا ۲.۵۴ درصد سقوط کرد و به ۲۵۵۲۰.۹۶ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با سقوط ۵۹.۸۵ واحدی یا ۲.۱۲ درصدی به ۲۷۶۲.۱۳ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۱۴۴.۹۲ واحد یا ۱.۹۶ درصد سقوط کرد و به ۷۲۴۰.۹۵ واحد رسید.

تمام ۱۱ زیرشاخص اس‌اندپی ۵۰۰ سقوط کردند. بیشترین سقوط مربوط به بخش تکنولوژی بود که در آن مایکروسافت ۳ درصد کل بخش را پایین کشید. سهام اپل با نگرانی از بازار آیفون ۴.۳ درصد افت کرد.

در بازار ارز، ین ۰.۶۴ درصد در برابر دلار تضعیف شد و به نرخ ۱۱۰.۱۲ ین رسید. یورو هم در برابر دلار ۰.۳۸ درصد افت کرد و به نرخ ۱.۲۴۶۰ دلار رسید.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای مهم ۰.۵۹ درصد رشد کرد.

قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل، ۱۰.۶۰ دلار یا ۰.۸ درصد افت کرد و به ۱۳۳۷.۳۰ دلار برای هر اونس رسید.

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰
|
تعداد بازدید : ۶۵۵
کد خبر : ۲,۷۵۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید