اخبار

برگزاری نشست همکاری‌های روسیه وآمریکا

سفیرآمریکا در فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد گفتگوها بین آمریکا و روسیه ادامه داشته باشد .

به گزارش ایسنا به نقل از وستی ، جان تیفت، در همایش بین المللی «گفتگوی فورت-روس» در شهر پسکوف گفت:مناسبات آمریکا و روسیه فراز و فرودهایی داشته است، اما به اعتقاد من، این مناسبات تقریبا در سطح همکاری و رقابت حفظ شده‌اند.
وی افزود:در ۴۵سال گذشته منابع دیپلماتیک بارها شاهد بوده‌اند که تبادلات فرهنگی به درک متقابل و اعتماد سازی بین مردم دو کشور کمک کرده است.
به گفته وی ما با درک درست از یکدیگر قوی تر شده و نه تنها تفاوت‌هایمان را احساس می‌کنیم که حتی با هم متحد نیز می شویم.
دیپلمات آمریکایی ادامه داد:در شرایط امروز که اقتصاد با آهنگ بی سابقه و تهدیدات جهانی روبروست، همکاری و درک متقابل اهمیتی بیش از پیش پیدا می کند.
میخاییل شویدکوف، نماینده ویژه روسیه در این نشست نیز گفت:  امیدواریم  روابط فرهنگی بین روسیه و آمریکا علیرغم اختلاف نظرهای سیاسی توسعه پیدا کند.
وی افزود:هر مانعی که در زندگی سیاسی وجود داشته باشد، امروز باید این مساله را در نظر بگیرید که شرایط سخت تر از گذشته و حتی زمان جنگ سرد است، با این وجود، مناسبت بین مردم نشان می دهند که مردم هر دو کشورنسبت به هم دشمنی نداشته و حتی آماده همکاری هستند و خواست مردم بیش از هر چیز اهمیت دارد.
این مقام روس تاکید کرد، برگزاری همایش  روسیه - آمریکا پیام  مثبتی برای فضای اطلاع رسانی خصمانه است زیرا در فضای رسانه‌ای جریان های ضد روسی به وضوح مشاهده می‌شوند.
نشست بین المللی  «گفتگوی فورت - روس» نخستین بار در سال 2012 با حضور وزرای خارجه دو کشور برای طرح و بررسی تعاملات تجاری ، اقتصادی و فرهنگی میان  روسیه و آمریکا برگزار شد..
پیشتر این دیدارها  در دانشگاه اتسنفورد آمریکا برگزار می شد، اما برای اولین بار این نشست در شهر پسکوف روسیه برگزار شده است.

۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۹
|
تعداد بازدید : ۹۰۹
کد خبر : ۲۶۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید