اخبار

آمازون بخاطر فرار مالیاتی ۱۰۰ میلیون یورو جریمه شد

آمازون بخاطر فرار مالیاتی ۱۰۰ میلیون یورو جریمه شد
شرکت آمازون موافقت کرد برای پایان دادن به پرونده فرار مالیاتی خود در ایتالیا ، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه پرداخت کند.
شرکت آمازون موافقت کرد برای پایان دادن به پرونده فرار مالیاتی خود در ایتالیا ، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر سرویس درآمد ایتالیا اعلام کرد: شرکت آمازون با پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو معادل ۱۱۸ میلیون دلار برای حل و فصل دادن به موضوع کلاهبرداری مالیاتی خود در ایتالیا موافقت کرده است.  

 مقامات ایتالیایی با بررسی پروند فرار مالیاتی آمازون بین سال های ۲۰۱۱ میلادی تا ۲۰۱۵ میلادی متوجه مقادیر زیادی عدم پرداخت مالیات توسط آمازون شدند که در نهایت آمازون راضی به پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو جریمه شد و این به معنی بسته شدن این پرونده است.

رسانه های ایتالیایی در ماه آوریل گزارش دادند که آمازون مکانیزمی را ایجاد کرده تا در دادگاه لوکزامبورگ اعلام کند که سود ایتالیا تقریبا ۱۳۰ میلیون یورو است و این خود حکایت از ‌آن دارد که نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها بسیار پایین است.

پیش از این ایتالیا شرکت های بزرگ آمریکایی را وادار به پرداخت بدهی مالیاتی خود کرده بود. برای مثال، در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت اپل با پرداخت ۳۰۰ میلیون یورو برای پایان دادن به پرونده کلاهبرداری مالیاتی خود به ایتالیا موافقت کرده بود. همچنین در ماه می سال گذشته میلادی، شرکت گوگل با پرداخت ۳۰۶ میلیون یورو برای فرار مالیاتی خود به ایتالیا موافقت کرده بود.

 رگولاتور مالیاتی ایتالیا اعلام کرد، «موافقت نامه های پیشگیرانه ای» را با آمازون به امضاء رسانده ایم تا این اطمینان حاصل شود که آمازون مالیات خود را به درستی در ایتالیا پرداخت می کند. آمازون هم تعهدات خود به سیستم سیاست کنترل مالی ایتالیا را تایید کرده است.

۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۰
|
تعداد بازدید : ۷۵۱
کد خبر : ۲,۵۱۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید