این موضوع با توجه به عدم پایبندی طرف‌های متعهد همیشه با مشکلات فراوان رو‌به‌رو بوده و باعث شده تولید واحد OL و واحدهای دیگر، برای رسیدن تولید به ظرفیت اسمی با مشکل رو‌به‌رو شود.وی افزود: از طرفی این موضوع که استفاده از خوراک مایع در واحد الفین به نسبت خوراک گازی صرفه اقتصادی کمتری دارد، مزید بر علت شده تا به لحاظ اقتصادی نتوانیم حداکثر بازدهی ممکن را کسب کنیم.سلیمانی گفت: در همین جهت از سال‌های قبل تلاش بسیار جدی برای گرفتن امتیاز ایجاد یک واحد NGL از سوی مدیریت انجام شد و در نهایت امتیاز ایجاد واحد NGL۲۳۰۰ با انعقاد قرارداد نهایی در سال جاری با شرکت ملی نفت ایران و همکاری شرکت مناطق نفت خیز جنوب، نقطه عطف این تلاش‌ها بود. این کارخانه در استان خوزستان و منطقه مارون تاسیس خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر تاسیس این واحد تامین خوراک برای شرکت پتروشیمی امیرکبیر و زنجیره تولید ملی را دارای چند ارزش بسیار مهم دانست که نخستین آن تبدیل خوراک مایع واحد الفین به خوراک گازی است.وی دومین ارزش تاسیس این واحد تامین خوراک را، فراهم شدن شرایط برای رسیدن تولید شرکت به ظرفیت اسمی مطرح کرد که با توجه به مشکلات در طول ۱۰ سال گذشته تحولی مهم و اساسی به حساب می‌آید و می‌تواند تولید را از ۶۰ درصد ظرفیت اسمی تا ۱۰۰ درصد ارتقا دهد.سلیمانی گفت: در کنار این مسائل، مهم‌ترین موضوع، کمکی است که به منظور تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی با این کار به انجام می‌رسد. در نتیجه شرکت‌های وابسته به پتروشیمی امیرکبیر در این زمینه، به‌طورکامل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر افزود: همچنین برخلاف بعضی شرکت‌ها، اتیلن، پروپیلن و دیگر تولیدات واحد الفین امیرکبیر خام‌فروشی نخواهد شد؛ بلکه در مجموعه داخلی شرکت به مصرف واحدها برای تولید می‌رسد و مکمل زنجیره تولید چندین شرکت پتروشیمی دیگر خواهد بود. وی درخصوص موفقیت انعقاد قرار داد و آغاز به کار طرح NGL۲۳۰۰ گفت: خوراک این واحد، از محل گازهایی تامین می‌شود که در حال حاضر در مارون ۳ و مارون ۵ به‌صورت گازهای ترش و شیرین سوزانده می‌شود. ۲۶۵ میلیون فوت مکعب که ۶۵ میلیون تن آن از «لایه آسماری» و ۲۰۰ میلیون تن آن از «لایه خامی» است. این موضوع نیز موفقیتی بزرگ برای استفاده از ظرفیت منابع داخلی و افزایش بهره‌ملی است.سلیمانی افزود: در این خصوص نگاه مثبت مدیران عالی وزارت نفت باعث شد تا بتوانیم مراحل اخذ این امتیاز را طی کرده و در یک دوره زمانی چهارساله، این پروژه مهم را برای نخستین بار به‌طور کامل توسط شرکت پتروشیمی امیرکبیر انجام دهیم.مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر درباره تامین مالی این پروژه گفت: مذاکرات بسیار خوبی برای اخذ فاینانس پروژه مزبور در قالب اجرای طرح به‌صورت EPCF انجام شد. همچنین امکان‌سنجی طرح جامع و اخذ مجوز تاسیس این کارخانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و انجام مهندسی پایه طرح، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی برآورد میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه را معادل ۷۵۵ میلیون دلار ذکر کرد که ۱۵ درصد این سرمایه از محل آورده سهامداران و ۸۵ درصد از محل فاینانس تامین می‌شود. سلیمانی در ادامه گفت: خروجی نهایی این طرح، شامل تولید سالانه ۲۹۰ هزار تن اتان و ۵۳۷ هزار تن برش C+ است و به‌عنوان خوراک واحد الفین استفاده خواهد شد. سلیمانی افزود: طرح این کارخانه شامل واحدهای متراکم‌سازی، شیرین‌سازی و استحصال NGL جداسازی و تبرید، یوتیلیتی و سایر تاسیسات است. همچنین کشیدن خط لوله انتقال C۲+ از محل کارخانه NGL در اهواز به محل پتروشیمی امیرکبیر و تاسیس واحد CFU از دیگر برنامه‌های کاری این مجموعه است. وی درباره وضعیت فعلی تولید در پتروشیمی امیرکبیر، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی این شرکت اغلب با مشکل تامین خوراک مواجه هستند و همین موضوع اجازه رسیدن به ظرفیت تولید اسمی را نمی‌دهد، گفت: شرکت در ۸ ماه نخست امسال به نسبت ۶ سال گذشته با همه مشکلات رکورد، بیشترین تولید را به دست آورد.مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر همچنین درخصوص استراتژی‌های فروش و بازاریابی در این شرکت صنعتی گفت: ما اعتقاد به سیستمی داریم که در آن مشتری مداری اصل اول است. نگاه مجموعه مدیریتی شرکت در بحث ورود به بازارهای جدید خارجی نیز نگاهی توسعه‌ای است. وی حضور شرکت پتروشیمی امیرکبیر در همه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مهم حوزه صنعت پتروشیمی و مذاکرات در سطوح مختلف مدیریتی را نشان این امر دانست.

سلیمانی گفت: آن بخش از فروش که توسط مجموعه شرکت انجام می‌شود، با نهایت دقت در حفظ سلامت بازار و مبتنی بر رقابت و کارگشایی بازارهای تازه است. به همین دلیل است که در این حوزه، همواره از رقبای جدی خود در کشور به خصوص در مقاطع حساس جلوتر بوده‌ایم.وی ادامه داد: تلاش برای کسب گواهینامه‌های کیفیت و استانداردهای بین‌المللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز با همین رویکرد انجام شده است. کسب سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO۹۰۰۱، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، سیستم مدیریت زیست محیطی و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، سیستم مدیریت انرژی، تاییدیه شرکت Pira از کشور انگلستان در زمینه food grade برای محصولات HDPE و LLDPE به منظور استفاده در صنایع غذایی و گواهینامه PE۱۰۰ جهت محصولات پلی‌اتیلن سنگین واحد HDPE از گروه Bodycote جزو مجموعه گواهینامه‌های کیفی کسب شده توسط شرکت پتروشیمی امیرکبیر است. مدیر‌عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر درخصوص نگاه این مجموعه به مسوولیت اجتماعی و شرایط نیروی انسانی، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برقراری عدالت پرداخت میان نیروهای کار در سطح این شرکت گفت: از این لحاظ می‌توان امیرکبیر را پیشگام در سطح شرکت‌های واگذاری صنعت پتروشیمی دانست. وی با اشاره به تلاش‌های این شرکت درخصوص مسائل زیست محیطی، مشارکت در ساخت مدرسه و تجهیز و کمک به نهادهای عمومی و ساخت مسکن برای کارکنان گفت: ما اعتقاد جدی به موضوع مشارکت در مسائل اجتماعی داریم و در این خصوص برنامه‌ها و کارهای مختلفی را در مناطق محروم انجام دادیم. همچنین در بحث مسکن کارکنان و ارائه خدمات رفاهی به ایشان نیز تلاش‌های جدی در دست انجام است.