اخبار

کمیسیون اوراق بهادار آمریکا درباره بیت کوین هشدار داد

کمیسیون اوراق بهادار آمریکا درباره بیت کوین هشدار داد
کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، روز دوشنبه اخطاریه ای رسمی خطاب به سرمایه گذاران مبنی بر مخاطرات خرید و فروش بیت کوین را منتشر کرد.
کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، روز دوشنبه اخطاریه ای رسمی خطاب به سرمایه گذاران مبنی بر مخاطرات خرید و فروش بیت کوین را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، رئیس کمیسیون اوراق و بورس آمریکا، به سرمایه‌گذاران در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در پول دیجیتال هشدار داد و اعلام کرد: تجارت و ارائه سکه‌های مجازی، سرمایه نوظهور و ناقض قانون اوراق فدرال است.

بیانیه جی کلایتون، تنها چند ساعت پس از این منتشر شد که ناظر کمیسیون اوراق آمریکا، برای متوقف کردن ارائه سکه مجازی در یک اپلیکیشن مربوط به بررسی رستوران‌ها، اقدام کرده بود.

ارائه سکه مجازی در نرم‌افزارهای استارت‌آپ که بر پایه تکنولوژی‌های ارز دیجیتال مثل بلاک‌چین کار می‌کنند، اجازه می‌دهد به سرعت با دادن سکه‌های مجازی به سرمایه‌گذاران پول زیادی جمع آوری کند. چنین ارائه‌هایی در سال گذشته بسیار متداول شد اما داده‌های بسیار کمی در مورد آن‌ها در دسترس است، چراکه بازار تا حد زیادی بدون مقررات است.

طبق اعلام مقامات کمسیون اوراق بورس آمریکا اقدام این کمسیون در مداخله جهت متوقف کردن ارائه سکه‌های مجازی نظیر بیت‌کوین، در استارت‌آپ‌ها، امر قابل توجهی است چراکه نشان می‌دهد حتی اگر شکایتی از کلاهبرداری هم نباشد با چنین مواردی مقابله خواهد شد.

کلایتون گفت: نگرانی‌هایی در مورد ارز دیجیتال و بازارهای ارائه سکه مجازی به وجود آمده است شامل این‌که در این فضاها نسبت به بازارهای مرسوم اوراق، سرمایه‌گذاران از پشتیبانی و حمایت کمتری برخوردارند و بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری برای کلاه‌برداری‌ و دست‌کاری مالی به وجود می‌آید.

او در بیانیه خود به سرمایه‌گذاران گفت: اگر یک فرصت سرمایه‌گذاری‌ آن‌قدر زیادی خوب بود که باور کردن آن مشکل بود، و یا اگر شما برای این‌که سریع اقدام کنید تحت فشار قرار گرفتید، لطفا احتیاط بیش‌ازحدی به خرج دهید و آگاه باشید سرمایه شما ممکن است از بین برود.

وی اضافه کرد: پلت‌فرم‌هایی که (سر خود) ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند هم قانون را نقض می‌کنند و باید به عنوان بورس یا یک پلت‌فرم تجاری ثبت نام کنند
۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲
|
تعداد بازدید : ۷۳۷
کد خبر : ۲,۴۸۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید