اخبار

امکان نظارت و ردیابی بر بیت کوین وجود ندارد/از ارز مجازی نترسید

امکان نظارت و ردیابی بر بیت کوین وجود ندارد/از ارز مجازی نترسید
تحلیلگران حوزه سرمایه‌گذاری بر این باورند که اکثریت خریداران و فروشندگان، شناخت کافی از سیستم بیت کوین ندارند، پس توصیه این است که با مطالعه، سراغ ارزهای مجازی بروند.
تحلیلگران حوزه سرمایه‌گذاری بر این باورند که اکثریت خریداران و فروشندگان، شناخت کافی از سیستم بیت کوین ندارند، پس توصیه این است که با مطالعه، سراغ ارزهای مجازی بروند.­

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما؛ بهروز خدارحمی، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، درباره بیت کوین گفت: در واقع بیت کوین، یک ارز مجازی، ارز مبتنی بر رمز و یک ابزاری برای مبادله است؛ پس به نظر می رسد این ارز قرار است جانشین ارز خارجی شود که فقط در فضای مجازی حضور دارد.

وی افزود: ادعای اولیه این است که نظام کنترل پولی، در نوسانات اقتصادی مردم را مراعات نمی کند و مردم در نوسانات اقتصادی، قسمتی از سرمایه خود را از دست می دهند؛ اما در سیستم بیت کوین چون در کنترل نظام پولی نیست؛ سرمایه مردم از کنترل آنها خارج است و مردم ضرر نمی کنند. به همین موازات نهادهای مالی در پی این هستند که بر بیت کوین کنترل داشته باشند و در نهایت این نظام کنترل پولی بر بیت کوین هم کنترل پیدا می کنند.

این کارشناس اقتصادی، با اشاره به اینکه اکثریت خریداران و فروشندگان شناخت کافی از سیستم جدید ندارند، توصیه کرد: مردم باید با مطالعه، سراغ ارزهای مجازی بروند؛ چراکه در بیت کوین به نهادهای ناظر بدبین می شویم و به جای بانک های مرکزی به بیت کوین که هیچ شناختی از آن نداریم اعتماد می کنیم؛ این در حالی است که امکان نظارت و ردیابی برای بیت کوین وجود ندارد؛ در حال حاضر به بیت کوین یک کالای سرمایه ای نگاه شده و از مسیر اولیه اش خارج شده است. علت افزایش قیمت بیت کوین در بازار هم، افزایش تقاضا و نه چیز دیگری بوده است.

همچنین همایون دارابی، کارشناس اقتصادی، مهمان دیگر برنامه تیتر امشب درباره بیت کوین یا پول الکترونیک گفت: در حوزه پولی با مشکلات ساختاری مواجه هستیم از قبیل ارز بدون پشتوانه؛ اما در بیت کوین اینگونه نیست و طبق پروتکل خاصی است و یک شبکه زنجیره ای هم از این سیستم حمایت می کند. در سایه تحریم، بیت کوین می تواند چند درصدی از مشکلات ما را حل کند که این یک فرصت حتی برای رفع بیکاری جوانان است.

وی افزود: افرادی که سراغ این ارز مجازی می روند از دانش کافی برخوردارند و این گونه نیست که کورکورانه این مسیر را انتخاب کنند. بیت کوین یک ارز مبادله ای است و در فضای مجازی معاملات با سهولت بیشتر انجام می شود و نباید از بیت کوین و ارزهای مجازی ترسی به خود راه داد.

۲۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹
|
تعداد بازدید : ۷۱۵
کد خبر : ۲,۴۶۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید