روزنامه انگلیسی دیلی میرور نوشت اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی، بیش از موشک های اتمی کره شمالی، تهدید فراهم خواهد کرد. پیرس مورگان در این مقاله نوشت: اگر چه رئیس جمهور آمریکا مدعی است صلح می خواهد، اما اقداماتش به خشم بیش از یک میلیارد مسلمان منجر شده است و وی دارد به آتشی که برافروخته شده است، نفت می ریزد و این آتش، دامن همه ما را خواهد گرفت.

در ادامه گزارش آمده اس رئیس جمهور آمریکا با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، گویی یک میلیارد بشکه نفت را به درون خاورمیانه (غرب آسیا) ریخته است و این اقدام، حتی با توئیت های تحریم کننده وی که مورد خشم مردم می شد، قابل مقایسه نیست. به نوشته دیلی میل، سفیر فلسطین در انگلیس گفته است این اقدام ترامپ اعلان جنگ به بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است.

به نوشته پیرس مورگان، همگان می دانند که این طرح آمریکا، قماری خطرناک است که می تواند پیامدهای مخربی برای خاورمیانه در پی داشته باشد و بسیاری از دولت های جهان، از جمله روسیه و چین درباره عواقب آن هشدار داده اند. نویسنده این مطلب افزود براساس نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا، 66 درصد آمریکایی ها از جمله 44 درصد جمهوری خواهان، با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس مخالف هستند.

در ادامه گزارش آمده است این طرح که شرایط بد موجود را بدتر خواهد کرد، در کوتاه مدت، موج جدیدی از خشونت و بی ثباتی را در خاورمیانه بر خواهد انگیخت و در دراز مدت، گروه های تروریستی از قبیل القاعده و داعش را در جذب شمار بیش تری از اعضا موفق خواهد کرد و در پایان نیز اسرائیل را ناامن تر خواهد کرد.

به نوشته پیرس مورگان، این طرح ترامپ، اسرائیل را نیز آماج حملات اعراب قرار خواهد داد، هر گونه راه حل برای تنش میان دو طرف را از بین خواهد برد و آمریکا را نیز ناامن تر می کند.

این گزارش می‌افزاید دونالد ترامپ با اقداماتی همچون ممنوع کردن سفر شهروندان کشورهای اسلامی، باز نشر ویدئوهای سازمان های نژادپرست و ضد اسلامی انگلیس، پیش از این نیز از منظر مسلمانان به عنوان دشمن آنان شناخته شده بود و با این طرح، مسلمانان کاملا به این یافته اطمینان خواهند یافت.