او در این باره در صفحه‌اش در توییتر نوشته است: مجبور بودم او را اخراج کنم، برای اینکه او به معاون رئیس‌جمهوری و اف‌بی‌آی دروغ گفته است.او در مورد این دروغ‌ها گناهکار است. او سپس در توییت خود می‌نویسد: رفتار او در دوره انتقالی شرم‌آور بوده است. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.  این اظهارات اما بلافاصله مورد توجه منتقدان قرار گرفت و حالا این پرسش مطرح شده که آیا در مورد این دروغ‌ها با خبر بوده است؛ چراکه اگر وی از رفتار شرم‌آور فلین باخبر بوده، باید او را در دوران انتقالی اخراج می‌کرده است. این درحالی است که ترامپ پس از اینکه رابطه فلین با روس‌ها آشکار شد، مجبور به اخراج فلین از سمت خود شد.

موضع‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا به معنی تاکید بر این ادعا تلقی می‌شود که مایکل فلین را به‌خاطر غیرقانونی بودن اقداماتش در دوره انتقالی وادار به کناره‌گیری نکرده است.برکناری فلین پس از آن صورت گرفت که آشکار شد پیش از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، وی به‌عنوان یکی از اعضای تیم رئیس‌جمهوری تازه ایالات‌متحده در مورد آینده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در واشنگتن گفت‌وگوهای بی‌مجوز داشته و در این باره به مایک پنس، معاون ترامپ واقعیت را نگفته است.آدام شیف، به‌عنوان یکی از دموکرات‌های برجسته کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره توییت ترامپ، سوالی در فضای مجازی مطرح کرد و در این مورد نوشت: «آقای رئیس‌جمهور! اگر این درست باشد چرا این همه زمان برد تا فلین را اخراج کنید؟ چرا تا زمانی که دروغ‌های وی آشکار نشده بود چیزی نگفتید؟ و چرا به جیمز کومی، (مدیر وقت اف‌بی‌آی) گفتید که از این پرونده گذر

کند؟»

والتر شوب، مدیر سابق دفتر اخلاقی دولتی ایالات‌متحده هم در توییتی نوشت: «نتوانستم جلوی خود را بگیرم و باید این سوال را از رئیس‌جمهوری می‌پرسیدم که آیا شما پذیرفته‌اید که می‌دانستید فلین به اف‌بی‌آی دروغ گفته است، وقتی که از کومی خواستید این پرونده را ببندد؟»

مایکل فلین به تازگی پذیرفت که در مورد مناسباتش با مقامات روسیه به اف‌بی‌آی دروغ گفته است. این رویداد روی تحقیقات مربوط به احتمال همکاری و تبانی کارزار دونالد ترامپ با مقامات روسیه تاثیر مهمی برجای خواهد گذاشت.  مایکل فلین ۵۸ ساله و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ارشدترین مقامی است که از سوی رابرت مولر، مشاور ویژه مسوول تحقیقات در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا متهم می‌شود.

اعتراف مایکل فلین به این نکته که به دستور مقامات ارشد کارزار دونالد ترامپ در دسامبر ۲۰۱۶ با سفیر روسیه در واشنگتن مذاکرات پنهانی داشته است، باعث شده که اکنون بسیاری در واشنگتن در مورد فرد بعدی در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ که مورد اتهام قرار خواهد گرفت گمانه‌زنی کنند.روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابعی ناشناس می‌نویسد یکی از «مقامات ارشد» تیم انتقالی دونالد ترامپ که به مایکل فلین گفته با مقامات روسیه تماس بگیرد جرد کوشنر، داماد ترامپ است.مایکل فلین همزمان با اذعان به دروغگویی، پذیرفته است که با تحقیقات رابرت مولر مشاور ویژه همکاری کند.تحقیقات بازرس رابرت مولر فراتر از موضوع همکاری و تبانی اردوی دونالد ترامپ با مقامات روسیه است و هرگونه تماس و تصمیم‌گیری غیرقانونی و از جمله احتمال تخریب این تحقیقات توسط شخص دونالد ترامپ را نیز در بر می‌گیرد.شبکه خبری ان‌بی‌سی نیز گزارش داد: مایکل فلین ممکن است شهادت دهد که دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی به او دستور داده بود که با مقامات روسیه تماس بگیرد. انتشار این خبر باعث تلاطم و سقوط ارزش سهام در بازار مالی نیویورک شد.