اخبار

بانک مرکزی غنا نرخ بهره را به ۲۰ درصد کاهش داد

رئیس بانک مرکزی غنا با اشاره به افت تورم مصرف‌کننده و احتمال رشد اقتصادی پایدار، اعلام کرد که این بانک نرخ بهره خود را ۱ درصد کاهش داد و به ۲۰ درصد رساند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، رییس بانک مرکزی غنا، ارنست ادیسون با اشاره به افت تورم مصرف‌کننده و احتمال رشد اقتصادی پایدار، اعلام کرد که این بانک نرخ بهره خود را ۱ درصد کاهش داد و به ۲۰ درصد رساند.

غنا که اقتصاد آن متکی به صادرات کالاست این ماه پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۱۷ خود را بر اساس پیش‌بینی تولید نفت خود، از ۶.۳ درصد به ۷.۹ درصد افزایش داد. که این برای اقتصادی که در ۳ سال قبل رشد متوسطی زیر ۴ درصد داشته است یک تحول به حساب می‌آید.

این کشور تحت برنامه وام صندوق بین‌المللی پول قرار گرفت تا کسری بودجه و بدهی عمومی خود را کاهش دهد و ارز محلی پر نوسان خود را تثبیت کند.

ادیسون گفت: شاخص‌های فعالیت‌های اقتصادی و اعتماد به نفس تجاری و مصرف‌کنند قوی باقی مانده است. پیش‌بینی میشود تورم همچنان آرام باقی بماند و نرخ تورم اصلی با نرخ هدف میان‌دت تورم منطبق است.

غنا در ۲۰۱۸ نرخ تورم هدف ۸ درصد به اضافه یا منهای ۲ درصدی را برای خود تعیین کرده است.

ادیسون گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که بهبود رشد اقتصادی غنا به واسطه نفت درحال تقویت است درحالی‌که رشد کم بخش‌های غیرنفتی همچنان به عنوان یک نگرانی باقی مانده است که نیازمند محرک‌های بیشتری برای تقویت خود می‌باشد.

راضیه خان، اقتصاددان ارشد بانک استاندارد کارترد در امور آفریقا می‌گوید: تضعیف پول غنا ممکن است بانک مرکزی این کشور را مجبور کند در آینده گام‌های محتاطانه‌تری برای کاهش نرخ بردارد اما جهت‌گیری کلی نرخ بهره و تمایل برای تقویت بخش خصوصی کاملا مشخص است.

۷ آذر ۱۳۹۶ ۲۳:۵۹
|
تعداد بازدید : ۵۳۴
کد خبر : ۲,۲۵۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید