اخبار

گزارش بازار بورس، شنبه 4 آذر 96

گزارش بازار بورس، شنبه 4 آذر 96
به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس 1130 واحد افزایش یافت و به 90,469 واحد رسید. که نمادهای فملی با 142 واحد، تاپیکو با 112 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس  1130  واحد افزایش  یافت و به 90,469 واحد رسید. که نمادهای فملی با 142  واحد، تاپیکو  با 112 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 295  میلیارد تومان رسید که نماد شپنا با رقمی حدود 16 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش 14 واحدی به رقم 1031 رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  259 میلیارد تومان رسید که نماد ذوب با رقمی حدود 7  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران، ارزش دلاری صادرات محصولات کشاورزی در فصل تابستان منفی شده، ضمن اینکه صادرات شیلات ۱۵.۳۸ درصد کاهش یافته است. به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش تجارت خارجی کشور در فصل تابستان منتشر شد که البته بر اساس آمار تجارت کالایی منتشر شده توسط گمرک ایران (به جزء میعانات گازی کد ۲۷۰۹) و در قالب طبقه بندی استاندارد بین المللی رشته فعالیت های اقتصادی ISIC.Rev۳ و طبقه بندی محوری محصولات CPC۱.۱ تهیه شده است.طبقه بندی انجام شده درباره رشته فعالیت های اقتصادی در این گزارش، منعکس کننده رشته فعالیت صادرکننده یا وارد کننده نیست، بلکه درباره واردات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده خارجی و در خصوص صادرات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده داخلی است.

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰ هزار تومانی و سکه طرح جدید با کاهش ۱۳ هزار تومانی مواجه شد. ، در جریان معاملات امروز(شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت به نرخ یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۵۶ تومان معامله شد. این در حالی است که سکه طرح جدید با کاهش قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۵۰ تومان است.همچنین قیمت هر نیم سکه ۲۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۶۹۴ هزار و ۸۷۴ تومان رسید. در عین حال هر ربع سکه با کاهش ۷ هزار تومانی به ۳۹۴ هزار و ۹۲۸ هزار تومان است. هر سکه یک گرمی هم ۲۶۱ هزار و ۹۵۲ تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۸ دلار و ۴۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۷ هزار و ۵۱۳ تومان است.هر دلار آمریکا ۴۱۱۸ تومان، یورو ۴۹۴۰ تومان، پوند ۵۵۳۵ تومان، درهم امارات ۱۱۲۶ تومان و لیر ترکیه ۱۰۵۵ تومان است.

در گروه های دیگر چه خبر بود ؟

در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد معاملات مثبت در بیشتر نمادها بودیم . گروه بهمن امروز لیدر گروه بود این نمادکه رشد 4.4 درصد ی راشاهد شد بیش از 29 میلیون سهم معامله شد که پر حجم ترین نماد گروه بود بیش از 55 درصد امروز حجم خرید و فروش بین حقوقی های سهم صورت گرفت که در نهایت با صف خرید بیش از 5 میلیونی به معاملاتش خاتمه داد. خساپابا رشد 2 درصدی همراه شد و به قیمت 1034 ریال رسید وروز مثبتی رابه پایان رسانید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سایپانیوز، فرید ترابی با اشاره به استمرار تولید کامیون های ایویکو در شرکت زامیاد و چشم انداز همکاری با این برند مطرح اروپایی گفت: با توجه به تغییر شرایط کسب و کار و افزایش رقابت طی سال های اخیر در حوزه خودروهای تجاری و کار، به دنبال افزایش خودکفایی در ساخت داخل و همکاری مشترک با این شرکت و افزایش سهم بازار هستیم که در این راستا با مدیران ارشد ایویکو مذاکرات لازم طی هفته گذشته صورت گرفته است.

هاشم یکه زارع با اشاره به اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر پیروی از آمریکایی ها در اعمال تحریم‌ها علیه ایران به خانه ملت گفت: تحریم‌هایی که به وجود آمده تاثیری در قرارداد ایران و پژو ندارد و مدیرعامل پژو سیتروئن ۲ هفته پیش در مصاحبه ای این موضوع را عنوان کرده است. وی ادامه داد: قرارداد ایران خودرو و پژو بر اساس همان قول و قرارها در قرارداد پیش می‌رود و اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاثیری بر قرارداد ایران خودرو و پژو ندارد.با تغییر مدیرعامل سایپا، پرونده واگذاری کارخانه بن‌رو به رنو باز شده و احتمالا"این سایت در اختیار خودروساز فرانسوی قرار گیرد.

در گروه پتروشیمی امروز تاپیکو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و با معامله 60 میلون سهم با صف خرید به قیمت 128 تومان رسید. زنجان دیگر نماد پر حجم این گروه 20 میلیون از سهامش داد و ستد شد و به قیمت 100 تومان رسید. شاراک که 10 میلیون از سهامش معامله شده بود در محدوده قیمتی 3 درصد مثبت به قیمت 248 تومان رسید. شفن و شدوص در این گروه با افزایش تقاضا همراه شدند و هر کدام به قیمت 2520 و 397 تومان رسیدند.

در گروه غذایی غالبر در حدود 5 میلیون از سهامش معامله شد و با صف خرید به قیمت 172 تومان رسید. وبشهر دیگر نماد پر اقبال این گروه نزدیک به 4 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده 5 درصد مثبت به قیمت 127 تومان رسید. غشاذر نزدیک به 3 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده 2 درصد منفی به قیمت 191 تومان رسید.

در گروه فولادی امروز شاهد افزایش تقاضا در اکثر نمادها بودیم. ذوب نزدیک به 90 میلیون از سهامش معامله شد و با صف خرید به قیمت 82 تومان رسید. فایرا در حدود 61 میلیون از سهامش داد و ستد شد و در محدوده 5 درصد مثبت به قیمت 159 تومان رسید. فملی نیز با افزایش تقاضا همراه شد و به قیمت 200 تومان رسید. فولاد 27 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 260 تومان رسید. ارفع که از جمله نمادهای صف خریدی امروز بود با قیم 389 تومان به کار خود خاتمه داد . نمادهای فاسمین ، فباهنر ، فسرب ،فزرین ،فرآور و هرمز از دیگر نمادهای پر تقاضای این گروه بودند .

گروه پالایشی نیز در ادامه افزیش قیمت نفت در روزهای اخیر با اقبال خوبی همراه شد و شاهد افزایش حجم معاملات و همچنین افزایش رشد قیمت در تمام نمادهای این گروه هستیم. شپنا امروز در حدود 38 میلیون از سهامش در محدوده 3 درصد مثبت به قیمت 420 تومان رسید. شبندر که در اوایل ساعات معاملات توانست به صف خرید برسید در حدود 16 میلیون از سهامش معامله شد و در نهایت در محدوده 2.5 درصد مثبت به قیمت 690 تومان رسید. شتران به قیمت 377 تومان رسید و شبریز با 2.7 درصد رشد به قیمت 770 تومان رسید.

عربستان همواره به‌عنوان رهبر معنوی اوپک شناخته می‌شد و وزیر نفتش با هر کلمه‌ای می‌توانست بازار نفت را تکان دهد. اما این روزها به‌نظر می‌رسد عربستان جایگاه خود را در بازار نفت به رقیب دیگری در خارج از اوپک یعنی روسیه واگذار کرده است. حالا این شخص ولادیمیر پوتین است که با اظهارنظرهایش می‌تواند مسیر نفت را تغییر ‌دهد. به این ترتیب عجیب نیست که این روزها معامله‌گران به روسیه و اظهارات پوتین چشم‌ دوخته‌اند تا شاید ردی از سرنوشت توافق کاهش تولید به‌دست بیاورند.

۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۶
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۱
کد خبر : ۲,۱۹۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید