اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه یک آذر 96

گزارش بازار بورس، چهارشنبه یک آذر 96
به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس 564 واحد افزایش یافت و به 89,339 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 125 واحد، کگل با 92 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس  564  واحد افزایش  یافت و به 89,339 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 125  واحد، کگل  با 92 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 282  میلیارد تومان رسید که نماد کگل با رقمی حدود 24 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش 4.7واحدی به رقم 1017 رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  270 میلیارد تومان رسید که نماد ارفع با رقمی حدود 6  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

تورم نقطه به نقطه در کل کشور، مناطق شهری و روستایی، به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ۱۰ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار مهر، مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در آبان ماه سال ١٣٩٦ را منتشر کرد. شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است.افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

در جریان معاملات امروز(چهارشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار با عبور از مرز ۴۱۰۰ تومانی به ۴۱۰۹ تومان رسید. ضمن اینکه هر یورو ۴۸۷۰ تومان، پوند ۵۵۰۰ تومان، درهم امارات ۱۱۲۴ تومان و لیر ترکیه ۱۰۵۵ تومان است.هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۷۵۰۰ تومانی، به یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۰۸ تومان رسید. ضمن اینکه هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۵۶ تومان، نیم سکه ۷۱۸ هزار و ۶۰۴ تومان، ربع سکه ۴۰۰ هزار و ۷۷۹ تومان و سکه یک گرمی ۲۶۳ هزار و ۸۵۴ تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار و ۹۶۶ تومان است.

در گروه ها چه خبر بود ؟

در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادها با قیمت پایانی مثبت بسته شدند . خساپا که امروز معاملات متعادلی را شاهد بود در محدوده صفر مثبت و با قیمت پایانی 1012 ریالی به کار خودش خاتمه داد این نماد امروز بیش از 33 میلیون سهم معامله شد که پر حجم ترین نماد گروه بود . خپارس ، خبهمن ، خزامیا از دیگر نمادهایی بودند که در محدوده صفر مثبت بسته شدند . خمحور از جمله نماد همراه با صف خرید گروه بود که با رشد 4 درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت لیزینگ رایان سایپا،زمان برگزاری دو مجمع فوق العاده و عادی بطور فوق العاده را اعلام کرد.از این رو،"ولساپا" جهت تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و انتشار اوراق بهادار غیر قابل تبدیل یا تعویض با سهام در ساعت 14 و 15 روز شنبه 11 آذر درمحل شرکت پارس خودرو به این مجمع روانه می شود.بنابراین گزارش،این شرکت بورسی با سرمایه اسمی 452 میلیارد تومانی به تازگی توانسته مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را از سازمان بورس اخذ تا سرمایه را به 904 میلیارد تومان برساند.

در گروه پتروشیمی خبری شنیدیم که قرار شده است از این به بعد شرکت ها محصولات خود را در بورس کالا با ارز ازاد به فروش برسانند . این خبر سبب اقبال و افزایش حجم خرید در برخی از نمادهای این گروه شد. شاراک در حدود 31 میلیون از سهامش در محدوده قیمتی 241 تومان معامله شد . زنجان 19 میلیون از سهامش در محدوده صفر تابلو به قیمت 103 تومان داد و ستد شد. تاپیکو به قیمت 122 تومان رسید و 4 میلون از سهامش معامله شد. پارسان نیز در محدوده 2.8 درصد مثبت به قیمت 230 تومان رسید. زاگرس در این گروه با اقبال خوبی همراه شد و به قیمت 2675 تومان رسید.

روز گذشته محصولات پلیمری در بورس کالای ایران در شرایطی عرضه شدند که به علت تعطیلات یکشنبه جاری، قیمت‌ها بر اساس هفته گذشته محاسبه شدند. رصد بازارهای داخلی نشانگر آن است که برخی گریدها روندی نزولی را در پیش گرفته و این در حالی است که در مقابل برخی دیگر با افزایش قیمت همراه بودند که این امر نشانگر شرایط نسبتا متعادلی است و نه شاهد افزایش قیمت و نه شاهد کاهش قیمت چشمگیر هستیم و به بیانی عرضه و تقاضا در بازار متعادل است. از جمله عمده دلایل روند صعودی قیمت برای برخی گریدها افزایش بهای نفت خام طی هفته گذشته است؛ به گونه‌ای که نفت خام آمریکا طی هفته گذشته با افزایشی ۳۶/ ۱ درصدی ۵۶ دلار و ۱۱ سنت و شاخص نفت برنت  با      ۱۳/ ۰ درصد افزایش طی هفته گذشته ۶۲ دلار و ۲۶ سنت اعلام قیمت شدند؛ البته این در حالی است که نزدیک شدن به نشست اوپک می‌تواند فشاری برای سد کردن این روند تلقی شود.

در گروه غذلیی غشاذر در حدود 3.5 میلیون از سهامش به قیمت 196 تومان معامله شد. غالبر با صف خرید به قیمت 166 تومان رسید . غشهداب نیز 2.5 میلیون از سهامش در محدوده 2 درصد منفی به قیمت 237 تومان رسید. غبشهر از جمله نمادهایی بود که امروز با اقبالی خوبی در این گروه همراه شد.

در گروه پالایشی با روند افزایش قیمت جهانی نفت شاهد افزاش حجم معاملات در اکثر نمادهای این گروه بودیم .شپنا 27.2 میلیون از سهامش در محدوده 3 درصد مثبت معامله شد و به قیمت 409 تومان رسید. شاهد معامله بلوکی در نماد ونفت 2 در قیمت 165 تومان و حجم 10.4 میلیون بودیم . شتران در محدوده 1.7 درصد منفی 9.4 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 377 تومان رسید. شبندر دیگر نماد پر حجم این گروه نزدیک به 7 میلیون از سهامش در قیمت 670 تومان معامله شد.

رشد مداوم قیمت جهانی نفت طی هفته‌های اخیر به‌واسطه ریسک‌های ژئوپلیتیک و انتظار برای تمدید توافق اوپک، برآورد ۱۲ بانک و موسسه بین‌المللی را از آینده طلای سیاه افزایش داد. به این ترتیب پس از گذشت دو ماه از آغاز رشد قیمت نفت، سرانجام این موسسات پیش‌بینی خود را از بهای نفت برنت در سه ماه چهارم سال‌جاری میلادی و سال ۲۰۱۸ به‌طور متوسط بیش از ۳ دلار افزایش دادند. کارشناسان این چرخش انتظارات را خوش‌بینی به حفظ قیمت‌‌های کنونی نفت تعبیر می‌کنند. موسسه اطلاعاتی آرگوس هر ماه برآورد ۱۲ بانک و موسسه مالی بین‌المللی از قیمت نفت را در گزارشی اعلام می‌کند. بر اساس گزارش اخیر این موسسه، متوسط برآورد این ۱۲ بانک از بهای نفت برنت در سه ماه پایانی سال جاری میلادی ۳۷/ ۵۶ دلار و در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۴/ ۵۵ دلار بر بشکه بوده است. قیمت‌های یادشده نشان می‌دهد این موسسات از تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و خوش‌بینی نسبت به نتیجه نشست اوپک در ۰۳نوامبر تاثیر گرفته‌اند. این افزایش برآورد در قیمت نفت درحالی است که در ماه‌های قبل با وجود صعودی بودن روند بازار طلای سیاه، این پیش‌بینی‌ها چندان با رشد همراه نبودند. با این حال به‌نظر می‌رسد افزایش در برآورد بهای نفت به دنبال تداوم رشد قیمت‌ها در ماه‌های اخیر رخ داده است.

۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۲۳
|
تعداد بازدید : ۱,۳۰۴
کد خبر : ۲,۱۷۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید