اخبار

گزارش بازار بورس، دوشنبه 29 آبان

گزارش بازار بورس، دوشنبه 29 آبان
به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس 58 واحد افزایش یافت و به 88,261 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 56 واحد، شبندر با 33 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس  58  واحد افزایش  یافت و به 88,261 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 56  واحد، شبندر  با 33 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 145  میلیارد تومان رسید که نماد شپنا با رقمی حدود 14 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش 1.3 واحدی به رقم 1009 رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  185 میلیارد تومان رسید که نماد ذوب با رقمی حدود 1  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

مهم ترین اخبار اقتصادی

حجم تجارت بین چین و قطر با ۵۰ درصد افزایش از ۵ میلیارد دلار فراتر رفت. به نقل از شین‌هوا، طبق گزارش قطر تریبون در روز یکشنبه، حجم تجارت بین چین و قطر با ۵۰ درصد افزایش از ۵ میلیارد دلار هم فراتر رفت.سرپرست اداره اقتصاد و تجارت در سفارت چین در قطر اعلام کرد که قطر به دومین تامین‌کننده بزرگ ال‌ان‌جی چین تبدیل شده است.او این اظهارات را در مصاحبه روز یکشنبه خود روزنامه انگلیسی زبان قطر، قطر تریبون، بیان کرده است.او پیش‌بینی کرده است که حجم واردات ال‌ان‌جی چین از قطر به علت رشد سریع تقاضای انرژی در چین، از این هم بیشتر شود.او تاکید کرد که چین ال‌ان‌جی قطر را به عنوان بخش مهمی از ترکیب انرژی چین در دراز مدت در نظر می‌گیرد.آقای سانگ اضافه کرد: قیمت ال‌ان‌جی قطر در سطح جهان بسیار رقابتی است. همچنین قطر یک منبع بسیار قابل اعتماد برای تامین ال‌ان‌جی است. تمام این عوامل قطر را به یک شریک مهم انرژی چین تبدیل می‌کند.از سوی دیگر او گفت که چین به دنبال افزایش صادرات خود، به‌ویژه مصالح ساختمانی، به بازارهای قطر است.

در جریان معاملات بازار تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با شش هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۹۷ تومان رسید، ضمن اینکه سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۷۵ تومان شد.هر نیم سکه ۷۰۲ هزار و ۱۹۶ تومان، ربع سکه ۴۰۰ هزار و ۱۱۲ تومان و سکه یک گرمی ۲۶۰ هزار و ۵۷۲ تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۹۲ دلار و ۵۱ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار و ۶۷۱ تومان است.هر دلار آمریکا ۴۰۹۰ تومان، یورو ۴۸۵۵ تومان، پوند ۵۵۱۰ تومان، درهم امارات ۱۱۲۷ تومان و لیر ترکیه ۱۰۶۵ تومان است.

روز دوشنبه درحالی که سرمایه‌گذاران پیش از اجلاس اوپک در پایان این ماه، تمایلی به معاملات جدید بزرگ از خود نشان نمی‌دهند، بازارهای جهانی نفت گرمای خود را از دست داد. به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی که سرمایه‌گذاران پیش از اجلاس اوپک در پایان این ماه، تمایلی به معاملات جدید بزرگ از خود نشان نمی‌دهند، بازارهای جهانی نفت گرمای خود را از دست داد. انتظار می‌رود سران اوپک در اجلاس خود در پایان نوامبر درمورد تمدید توافق کاهش تولیدات خود که با هدف بالا بردن قیمت‌ها انجام شده بود، تصمیم‌گیری کنند.پیش‌خرید نفت برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، در ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، در قیمت هر بشکه ۶۲.۶۰ دلار معامله شد که نسبت به قیمت بسته شده قبلی ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افت کرده بود.پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا در قیمت ۵۶.۶۳ دلار برای هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافته بود.تاجران می‌گویند به علت وضعیت نامشخص بازار از انجام معاملات بزرگ جدید خودداری می‌کنند.

در گروه های دیگر چه خبر بود ؟

در گروه خودرو و ساخت قطعات نمادها اکثرا روز منفی ای را پشت سرگذاشتند . سایپا با کاهش 1 درصدی به قیمت 1021 ریالی رسید و بیش از 51 میلیون سهم معامله شد که پر حجم ترین نماد گروه بود . خپارس از دیگر نمادهای منفی گروه بود که شاهد کاهش 1.9درصدی در قیمت پایانی خود شد و به قیمت 803 ریال رسید . نمادهای خودرو ،خزامیا ،خاور ، خبهمن در محدوده صفر منفی بسته شدند . خریخت پر تقاضا ظاهر شد این نماد که امروز به سقف قیمتی نیز رسید در پایان با رشد 3 درصدی در قیمت پایانی همراه شد  با قیمت 1277 ریالی به معاملاتش خاتمه داد . سایر نمادها نیز اکثرا در محدوده صفر منفی به معاملاتشان پایان دادند .

 به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار اخبار دیروز مبنی بر تغییر مدیرعامل سایپا آن هم در روز تعطیل و بدون اعلام مسئولان و سایت های مرتبطی چون وزارت صنعت، ایدرو و سایپا، پیگیری ها نشان داد این رویداد نهایی و قطعی شده و مهدی جمالی بعد از 2.5 سال از این شرکت بزرگ خودروساز کنار گذاشته شده و محسن قاسم جهرودی جانشین وی شده است.در این رابطه یک مقام مسئول به بورس پرس گفت: این تغییر با تصمیم وزیر صنعت گرفته شده و صبح امروز هیات مدیره سایپا جلسه ایی با شریعتمداری برگزار می

در جلسه‌ شنبه شب ساختمان وزارت صنعت، علاوه بر تغییر مدیرعامل سایپا و برخی اعضای هیات مدیره ، تکلیف مدیرعامل ایران خودرو و دو معاون وزیر نیز مشخص شد.

در گروه پتروشیمی، زنجان در حدود 18 میلیون از سهامش داد و ستد شد و در محدوده 2 درصد مثبت به قیمت 104 تومان رسید. شیراز نماد اوره ساز این گروه در محدوده 4.7 درصد مثبت به قیمت 279 تومان رسید. شلرد نزدیک به 7 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 122 تومان رسید. شتولی،شکلرو شکف از جمله نمادهایی بودند که در این گروه با افزایش تقاضا همراه شدند . شپدیس امروز بعد از برگزاری مجمع عمومی در قیمت 638 تومان باز شد و تا 644 تومان رشد کرد. شپاکسا دیگر نماد این گروه پس از تعدیل سود خود در قیمت 411 تومان بازگشایی شد.

بازیکنان صنعت پتروشیمی اروپا در ماه اکتبر در پنجاه و یکمین نشست پتروشیمی اروپا (EPCA) در برلین با یکدیگر دیدار کردند و درخصوص گسترش این صنعت به تبادل اندیشه و گفت‌وگو پرداختند. در این نشست تولید‌کنندگان این صنعت با توجه به ایجاد زمینه اقتصادی مشترک در حوزه پتروشیمی اظهار داشتند که به گسترش این صنعت خوشبین هستند و چشم‌انداز روشنی را برای این صنعت چه در بخش بالادست و چه در بخش پایین دست متصور هستند. یکی از نتایج این نشست بر این پایه و مبنا استوار بود که کاهش هزینه‌های نفتا و در دسترس بودن گازهای LPG (گازهای مایع نفتی) و اتان نشان‌دهنده یک مزیت رقابتی است که می‌تواند سرنوشت بازیگران این میدان را مشخص کند، پس بهره‌مند بودن از این موارد امتیاز بزرگی برای برد در این بازی به‌حساب می‌آید.

 

در گروه پالایشی ، شپنا نزدیک به 39 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده 1.7 درصد مثبت به قیمت 381 تومان رسید. شتران نیز در این گروه به قیمت 376 تومان رسید . شبندر نزدیک به 5 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 659 تومان رسید. شاوان با افزایش تقاضا همراه شد و با صف خرید به قیمت 1463 تومان رسید.

بازار جهانی نفت خام در هفته‌ کاری گذشته در حالی برای اولین بار در ۶ هفته گذشته با افت قیمت همراه شد که همچنان کف قیمت ۰۶ دلاری را حفظ کرد.این افت قیمت در حالی تحت تاثیر گزارش روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی، اخبار منتشرشده از رشد ذخایر نفت خام تجاری در آمریکا و افزایش تردیدها نسبت به باقی ماندن روسیه در توافق کاهش تولید رقم خورد که قطع صادرات نفت خام کانادا به آمریکا در پی بروز نشتی در خط لوله کی استون، قیمت طلای سیاه را در روز جمعه با رشد بیش از ۲ درصدی همراه کرد.

در گروه فولادی ، فولاد مبارکه در حدود 31 میلیون از سهامش معامله شد و به قیمت 246 تومان رسید. ذوب که 20 میلیون از سهامش معامله شده بود به قیمت 76 تومان رسید. در بازار خرده فروشی شاهد معامله بلوکی در نماد کاوه2 در محدوده 224 تومان بودیم . فملی در این گروه با اصلاح خوبی که داشت به قیمت 187 تومان رسیده است. فولاژ در این گروه با اقبال خوبی همراه بود و به قیمت 157 تومان رسید.

۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۴۲
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۱
کد خبر : ۲,۱۵۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید