اخبار

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 24 آبان

گزارش بازار بورس، چهارشنبه 24 آبان
به گزارش اقتصادنما،شاخص کل بورس 56 واحد افزایش یافت و به 88,005 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 88 واحد، فملی با 18 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

نیم نگاهی به بازار

به گزارش اقتصاد نما،شاخص کل بورس  56  واحد افزایش  یافت و به 88,005 واحد رسید. که نمادهای فولاد با 88  واحد، فملی  با 18 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات در این بازار به رقم 144  میلیارد تومان رسید که نماد فولاد با رقمی حدود 9 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش 7.8واحدی به رقم 997 رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  154 میلیارد تومان رسید که نماد زاگرس با رقمی حدود 3  میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود . 

در گروه های دیگر چه خبر بود ؟

در گروه خودرو و ساخت قطعات نمادها اکثرا روز منفی ای را پشت سرگذاشتند . سایپا با کاهش 1 درصدی به معاملاتش خاتمه داد این نمادامروز به قیمت 1043 ریالی رسید و بیش از 27 میلیون سهم معامله شد . خپارس کاهش 2 درصدی را شاهد شد و با قیمت پایانی 829 ریالی بسته شد . خکاوه پر عرضه ظاهر شد این نماد آخرین روز معاملاتی خود را با کاهش 3.6 درصدی به پایان رساند و به قیمت 763 ریال رسید . نمادها خاور ، خودرو و خبهمن نیز کاهش 1 درصدی را تجربه کردند و قرمز پوش بودند .

تولید محور خودرو که طی شهریور سال جاری با واگذاری سه بلوک 30 ، 23 و 10 درصدی توسط ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری رنا و سایپا روبرو و طی آن مالکیت ایران خودرو به بیش از 89 درصد رسیده، عملکرد نیمه اول سال را با اصلاح منفی درآمد همراه کرد و امروز با افت قیمت بیش از 3 درصدی مواجه شد.براساس این گزارش، "خمحور" با سرمایه بیش از 42 میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی را در پایان شهریور 4 ریال اعلام کرده اما امروز در اصلاحیه این گزارش، EPS هر سهم را به 2 ریال کاهش داد و برای هر سهم 227 ریال زیان هم شناسایی کرد.

مدیرعامل رنو - نیسان با معرفی بزرگترین بازار در حال رشد اعلام کرد:در راستای ارتقا سودآوری به بازارهای آسیایی و روسیه روی خواهد آورد و برای کسب سهم بیشتر از بازارهای اروپایی درگیر رقابت‌های فرساینده نخواهد شد.

آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت صنعت حاکی از تولید تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تا پایان مهر ماه است، یک منبع آگاه به دنیای‌اقتصاد گفت: تا به امروز حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصول در ایران‌خودرو تولید شده است.

در گروه پتروشیمی شاهد معاملات متعادل در اکثر نمادها بودیم. 150 میلون سهم در نماد پترول 2 به صورت بلوکی در قیمت 147 تومان جابجا شد. شلرد در محدوده 5 درصد مثبت و در ثیمت 124 تومان 77 میلیون از سهامش داد و ستد شد. زنجان دیگر نماد پر حجم این گروه 22.5 میلیون از سهامش در محدوده قیمتی 102 تومان معامله شد. جهرم نیز در این گروه بعد از معامله 11 میلیون از سهامش به قیمت 112 تومان رسید. کازرو ، فسا و مارون از جمله نمادهای پر تقاضا بودند که در آستانه قیمت معامله شدند . پتروشیمی پردیس امروز در مجمع عمومی به ازای هر سهم 465 ریال تقسیم کرد.

در گروه غذایی امروز نماد غشهداب در اوایل بازار توانست به صف خرید برسد که در اداکه با افزایش عرضه همراه شد و سهم در محدوده 3 درصد مثبت به قیمت 237 تومان رسید. غالبر دیگر نماد پر حجم این گروه بعد از معامله 2.5 میلیون از سهامش در محدوده 5 درصد مثبت به قیمت 159 تومان رسید. غصینو نیز در این گروه در محدوده 9 درصد مثبت با افزایش تقاضا همراه شد و به قیمت 463 تومان رسید .

در گروه پالایشی اکثر نمادها در محدوده صفر تابلو معامله شدند . شپنا نزدیک به 22 میلیون از سهامش معامله شد و در محدوده صفر تابلو به قیمت 367 تومان رسید . شتران با 4.8 میلیون معامله به قیمت 368 تومان رسید و شبندر در محدوده صفر تابلو بعد از معامله 2.3 میلیون از سهامش به قیمت 621 تومان رسید . شزنگ در این گروه با افزایش تقاضا همراه شد و با صف خرید به قیمت 1430 تومان رسید.

میزان واردات نفت خام آمریکا از عربستان در ماه اکتبر به ۵۲۵ هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین رقم از مه ‌۱۹۸۷ تاکنون است. این رقم یک دهه پیش ۵/ ۱ میلیون بشکه در روز بوده است.به گزارش بلومبرگ، برای مدت یک نسل، نفتکش‌های عظیم و سفید‌رنگ ذخیره‌سازی نفت خام در بزرگ‌ترین پالایشگاه آمریکا در تگزاس تقریبا نفتی جز نفت خام وارداتی از عربستان را در خود جای نمی‌دادند. این مجتمع متعلق به شرکت آرامکوی عربستان است و از زمانی که این شرکت سعودی در سال ۱۹۸۸ بخشی از سهام این پالایشگاه را خریداری کرده، پالایشگاه موتیوا جای پایی تضمین شده و استراتژیک برای نفت خام عربستان در بازار بزرگ انرژی آمریکا ایجاد کرده است. سال‌ها بود که نفتکش‌های حامل میلیون‌ها بشکه نفت خام عربستان هر ماه نفت عرب لایت را از پایانه‌های صادراتی این کشور به بندر پورت آرتور انتقال می‌دادند. اما به یکباره اکنون میزان صادرات نفت خام عربستان به ساحل تگزاس به رقمی بسیار ناچیز کاهش یافته است.

۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۸
وب سایت اقتصاد نما |
تعداد بازدید : ۱,۲۸۶
کد خبر : ۲,۱۰۱

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید