اخبار

یک پیشنهاد برای وام ازدواج و مسکن برای یکی از کاندیدها

یک پیشنهاد برای وام ازدواج و مسکن برای یکی از کاندیدها
یک پیشنهاد برای وام ازدواج و مسکن برای یکی از کاندیدها

مجتبی ابوالحسنی - با توجه به آنکه در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری هستیم، و مشاهده تلاش عده ای از افراد جامعه برای متقاعد کردن سایر افرادی که هنوز تصمیم به رای دادن نگرفته اند موجب شد تا من هم با نوشتن متنی سهم کوچیکی در کنار سایر افراد داشته باشم تا بتوانم با بیان برخی نکات هر چند کوتاه و مختصر مردم را جهت انتخاب کاندیدای صالح راهنمایی کنم، باشد که مفید واقع شود.
برنامه مناظرات ریاست جمهوری را مشاهده کردیم، مطالب زیادی عنوان شد ولی شاید آنچه بیش از همه جلب توجه کرد لیست اموال و املاک و یا پرونده هایی متعددی بود که دست یک دیگر را رو می کردند. گاهی افسوس می خورم که چرا این مناظرات بجای آنکه تبدیل به یک رقابت سالم شود تبدیل به میدان جنگی شده بود برای آنکه هر کدام از کاندیدها ثابت کنند که من از همه پاک تر و سالم تر هستم و الباقی افراد دزد و دروغ گو . این نوع رفتارها نه تنها نمی تواند برای کاندید ها سبب افزایش آرا شود بلکه می تواند حتی به ضرر آن ها عمل کند .
من در این نوشتدار تصمیم دارم فقط به جنبه  علمی صحبت ها و وعده هایی که برخی کاندید ها به مردم دادند بحث کنیم .
یکی از نامزدهای محترم در بیان مسئله ازدواج و اینکه مثلا چندین میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد ولی شرایط ازدواج فراهم نیست انتقادهای بسیاری را به دولت وقت وارد کرد و بیان داشتند که چرا وام بیشتری برای جوانان فراهم نمی کنید تا ازدواج کنند؟؟! گویا فقط تنها شرط برای ازدواج جوانان وام است و سایر شرایط نادیده گرفته شده است !! در پاسخ به این وعده انتخاباتی باید اینگونه بیان کرد که دولت فعلی با توجه به کاهش نرخ تورم و ثبات در قیمت ارز و سکه بهترین شرایط را  برای ازدواج  فراهم کرده است، در حقیقت دولتی که نرخ ارز را با تدابیری همچون امنیت و آرامش بین المللی ثابت نگه می دارد بهترین شرایط را برای ازدواج فراهم کرده است. من از شما و سایر کاندیدها می پرسم آیا دختر جوانی که تصمیم دارد ازدواج کند نیاز به جهیزیه ندارد؟! پسر جوانی که تصمیم به ازدواج دارد نیاز به مسکن ندارد؟!! حال اگر یک مقایسه ای بین قیمتهای لوازم جهیزیه در سال های 89 و 91 صورت گیرید بخوبی متوجه منظور من خواهید شد . مثال میزنم شما اگر یک یخچال معمولی را در سال 89 به قیمت سه میلیون تومان خریداری می کردید و بعد از 2 سال قیمت همان یخچال را می پرسیدید متوجه می شدید که قیمت این کالای ضروری در حدود 4 برابر افزایش یافته (متانسب با افزایش نرخ ارز) و به قیمت 12 میلیون تومان رسیده است!! زوجین در سال 89 براحتی ازدواج می کردند یا در سال 91؟!! حال شما جهت عوام فریبی مبلغی حتی در حدود 20 میلیون به جوانان وام بدهید. آیا بهتر نیست با  فراهم کردن زیر ساخت های اقتصادی شرایط یک وام مادام العمر نه تنها برای این نسل بلکه برای تمام نسل ها فراهم کنیم؟! . کاهش تورم ، ثبات نرخ ارز ، عدم افزایش ناگهانی در نرخ مسکن تماما به معنای دادن یک وام مادام العمر برای جوانان خواهد بود . اینکه با روحیه گدا پروری روز به روز جوانان را با دادن وعده یارانه و وام به دولت و منابعی وابسته کنیم تنها مصداق شعار و تبلیغات است ، منابعی که حتما نسل های آینده از آن بهره ای نخواهند برد و ما با پرورش این روحیه دید بلند مدتی برای نسل های آینده خود نداریم و فقط جهت کسب آرای بیشتر به مردم وعده هایی می دهیم که به هیچ عنوان مشکلات آن ها را از ریشه حل نخواهد کرد و به محض یک تهدید کوچک تمام زندگی آن ها از هم خواهد پاشید . قیمت مسکن نیز به همین منوال . وقتی یک مقایسه بین سال های 89 و 91 صورت می گیرد متوجه رشد بیش از 4 برابری در قیمت ملک و آپارتمان خواهیم شد آیا این کار درستی است قیمت ملک را با سیاست های نادرست به 4 برابر برسانیم و بعد با وعده دادن وام از جوان حمایت کنیم و چیزی که حق مسلم آن جوان است را به عنوان لطف و هدیه به او بدهیم ؟؟ از یک طرف جیب جوانان را با سیاست های نادرست اقتصادی و جنگ طلبانه کاهش دهیم و از طرفی دیگر برای دادن وام ازدواج منت بگذاریم و از این طریق رای جمع کنیم. دولت تنها نهادی است که از طریق افزایش نرخ ارز منافع زیادی کسب می کند آیا درست است با افزایش نرخ ارز درامدهایمان را افزایش دهیم و از این درامدها به جوانان وام دهیم و در عوض قیمت مسکن و وسایل ابتدایی خانه را 4 برابر افزایش دهیم ؟؟!
حال دوستانی با رفتارهای جنگ طلبانه تصمیم دارند بار دیگر سکان مدیریت کشور را در دست بگیرند و با وعده ها و شعارهای عوام فریبانه که  هیچ پشتوانه علمی و منطقی ندارد بر شما حکومت کنند . ما نیاز به اقتصادی داریم که جوانان آن با داشتن اشتغال و درآمد مناسب بدون نیاز به هیچ گونه یارانه و وام زندگی آرام و عاشقانه ای را آغاز کنند. حق من جوان ایرانی افزایش امنیت منطقه و در نتیجه ثبات در بازار ارز است که یخچال و یا هر کالای ضروری را نه به قیمت 12 میلیون تومان بلکه به قیمت 3 میلیون تومان خریداری کنم . حق من جوان ایرانی خرید مسکن ارزان قیمتی  است که از کنار همین آرامش سیاسی و ثبات در قیمت ارز حاصل می شود .
دوستان خوبم بیاید یک بار همه باهم برای ایرانی مقتدر ، با ثبات و با منطق اقتصادی و سیاسی رای بدهیم . من به رئیس جمهور وقت رای می دهم چون اگر وام مسکن را افزایش نداد ( که داد ) ولی قیمت مسکن را برای من ثابت نگه داشت تا راحتر ازدواج کنم و مادام العمر از این مزیت بهره مند باشم و حتی نگرانیی برای فرزندان و نوادگانم  نداشته باشم . به روحانی رای می دهم چون اگر وام ازدواج نداد ( که داد ) ولی قیمت لوازم و اسباب خانه را با کنترل نرخ ارز ثابت نگه داشت تا بدون انکه قیمت کالاهای ضروری با افزایش چند برابری همراه باشد شرایط مساعدی را برای ازدواج فراهم کرده باشد. .
همه با هم برای ایرانی عزتمند.


۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۲۴
|
تعداد بازدید : ۱,۰۶۹
کد خبر : ۲۱۰

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید